پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اخلاقی

داور بخش شعر هفتمین جشنواره هنر آسمانی گفت: به لطف الهی آثار شاعران حوزوی در این دوره هم از لحاظ کمی و هم کیفی، رشد مطلوبی داشته است.

حجت الاسلام و المسلمین زکریا اخلاقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اظهار داشت: شعر در حوزه سابقه درخشانی دارد و بسیاری از علما، فقها، فلاسفه و عرفای بزرگ در حوزه های علمیه دستی در شعر داشته و برخی از آن ها جزو شاعران مطرح عصر خود بوده اند.

وی در خصوص کیفیت آثار هفتمین دوره جشنواره هنر آسمانی در بخش شعر گفت: کیفیت آثار در مجموع خوب و قابل قبول بود، به ویژه این که وقتی ما آثار رسیده را با آثار خارج از حوزه مقایسه می کنیم، ارزیابی مان این است که آثار جشنواره طلاب مطلوب تر است، هر چند گاه توقع بیشتری از عزیزان حوزوی در این زمینه می رود.

این پیشکسوت شعر حوزوی همچنین افزود: به لطف الهی هم از حیث موضوع و مضمون و محتوای آثار و هم به لحاظ شکل و فرم و عناصر شعری، وضعیت آثار در حد قابل قبولی بوده است.

وی بیان داشت: بنده در دوره های گذشته، کارها را دیده بودم و در بعضی از دوره ها نیز داوری را برعهده داشته ام و باید بگویم که الحمدلله در حال حاضر که بخش شعر و ادبیات از بخش های دیگر هنری جدا شده، می بینیم که جشنواره موفقی بوده، ضمن آن که گرایش شاعران طلبه و روحانی به مضامین دفاع مقدس و نیز پرداختن به سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی در این دوره مشهود بوده است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha