جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مالیات

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم گفت: فرارهای مالیاتی گاهی ارقام مختلفی از 25 میلیارد تومان تا 100 میلیارد تومان عنوان می شود، از این رو باید اقدامات جدی برای جلوگیری از این موضوع صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، امروز در دیدار با مسئولان اداره کل امور مالیاتی استان با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از فرارهای مالیاتی کُند است، گفت: برای تقویت فرهنگ مالیاتی و جلوگیری از فعالیت های زیر زمینی و فرار مالیاتی باید دولت به وعده های خود در راستای توسعه و عمران و آبادانی کشور جامه عمل بپوشاند.

وی با اشاره به نبود اطلاعات کافی در خصوص ارقام دقیق فرار مالیاتی، ادامه داد: فرارهای مالیاتی گاهی ارقام مختلفی از 25 میلیارد تومان تا 100 میلیارد تومان عنوان می شود، از این رو باید اقدامات جدی برای جلوگیری از این موضوع صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر پرداخت به موقع مالیات از سوی مردم، گفت: سیاست گذاران اقتصادی و سیستم مالیاتی کشور باید به فرهنگ و کارآمدی مالیات ها توجه کنند تا هر فرد پرداخت آن را وظیفه خود بداند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه پرداخت به موقع مالیات باید به فرهنگ تبدیل شود، اظهار کرد: آگاه سازی مردم با مزایای مالیات و اینکه مالیات بدهی آنها به دولت است که باید پرداخت شود، بعنوان یک موضوع فرهنگی با جدیت و قالب موصوبه شورای فرهنگ عمومی باید پیگیری شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه با یادآوری اینکه مالیات در نظام های دینی و غیر دینی برای هزینه های دولت ها دریافت می شود، گفت: پرداخت مالیات مهمترین عامل رشد و توسعه شهرها است و تحقق عدالت اجتماعی و اجرای کارهای عمرانی توسط شهرداری ها بدون اخذ مالیات امکان پذیر نیست.

وی افزود: با توجه به اینکه بخش عمده ای از اعتبارات و مالیات ها صرف امور زیر بنایی می شود از این رو ارتقاء روزافزون نظام مالیاتی و همگام سازی با دانش روز نقش انکار ناپذیری در توسعه اقتصادی کشور دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از الکترونیکی کردن و تسهیل پرداخت مالیات در برخی امورات اداره کل امور مالیاتی استان تقدیر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha