پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ربیعی

حوزه/ ربیعی، مهم‌ترین توصیه رهبر معظم انقلاب را درباره فضای مجازی، توصیه «دشمن را از این فضا برانید و بتارانید» عنوان کرد و گفت: رهبری از واژه تاراندن استفاده کرده‌اند یعنی دشمن را به‌گونه‌ای از این فضا بیرون کنید که دیگر راهی برای ورود نداشته باشد و تحقق این امر مستلزم تطهیر فضای مجازی است که با تولید محتوا می‌توان به آن دست یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان،حسین ربیعی، مسئول سازمان فضای مجازی سپاه انصارالحسین(ع) همدان، بعدازظهر امروز در نشست تخصصی اصحاب رسانه هیئت رزمندگان ثارالله همدان، درباره اهمیت جنگ رسانه‌ای در فضای مجازی، اظهار کرد: با تأسی از آیه 4 سوره ابراهیم که فرموده است: « ما هیچ پیامبری را جز به زبان قومش نفرستادیم تا به وسیله آن پیام وحی را بیان کند» زبان مشترک دنیای امروز و جوانان فضای مجازی است.

وی ادامه داد: فضای مجازی ادبیات و زبان خاص خود را دارد و باید با تکنیک‌های آن آشنا بود در غیر این صورت قطعا نمی‌توانیم در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی موفق شویم

ربیعی  با بیان اینکه امروز جنگ اصلی در رسانه و فضای مجازی است، گفت:  حتی جنگ‌های هیبریدی ، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و همه جنگ‌هایی که تاکنون مطرح شده مانند مهره‌های تسبیح حول رسانه که امروزه فضای مجازی است، جمع شده است.

محاصره تبلیغاتی سنگین رسانه‌ای دشمن

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه انصارالحسین(ع) همدان خاطرنشان کرد: مصادیق بسیاری امروزه در عملکردهای دشمنان انقلاب اسلامی مشاهده می‌کنیم و برایمان این امر ملموس است؛ مثلا در استان همدان همه دیدیم که سال گذشته جای شهید طلبه مصطفی قاسمی با ضارب در فضای مجازی درحال عوض شدن بود.

وی با تأکید بر اینکه دشمن با همه توان خود در فضای مجازی وارد شده است، افزود: در فضای مجازی عنوانی به نام مخاطب وجود ندارد، بلکه عنوان «کاربر» مطرح است، چراکه مخاطب با کاربر متفاوت است و اینکه افراد نسبت به مطالب واکنش نشان می‌دهند و از مطالب بهره‌برداری‌ها مختلف انجام می‌شود، تفاوت را بیان می‌کند.

ربیعی اذعان کرد: در رسانه امروز ما دارای فضای دو طرفه هستیم و کاربر در فضای مجازی کنشگر فعال در مواجهه با مسائل مختلف است و هر کاربری در فضای مجازی یک رسانه است.

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه انصارالحسین(ع) همدان تصریح کرد: امروز در دنیا رسانه‌های انقلابی در محاصره کامل هستند و دشمن به دنبال آن است که صدای جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی به گوش هیچ کس نرسد، لذا محاصره تبلیغاتی را اعمال کرده است.

وی با اشاره به اینکه برای شکست این محاصره باید ورود کنیم، اذعان کرد: نام امام حسین علیه‌السلام در هر زمینه برکت دارد، لذا از آن برای شکست حصر در سال 1397 بهره گرفتیم؛ در شبکه توئیتری تا سال 1397 علیه جمهوری انقلاب اسلامی تبلیغات سنگین وجود داشت و هشتگ های ضد انقلاب مخابره می‌شد تا اینکه با ورود منسجم فعالین انقلاب اسلامی نخستین هشتگ «حب الحسین یجمعنا» کولاکی در توئیتر ایجاد کرد.

وی افزود: قریب 360 میلون کاربر این هشتگ را بالا آوردند و بخشی از اربعین در فضای مجازی اتفاق افتاد که بالغ بر سه برابر جمعیت حقیقی در پیاده‌روی اربعین در فضای مجازی فعال شدند.

ورود تهاجمی در بستر فضای مجازی مهم است

ربیعی با بیان اینکه در بستر فضای مجازی ورود تهاجمی بسیار مهم است، تأکید کرد: حوزه رسانه و فضای مجازی بسیار مؤثر است و باید این محاصره به هر نحوی شکسته شود.

وی تشریح کرد: رهبر انقلاب اهمیت فضای مجازی را به‌اندازه انقلاب اسلامی، مهم عنوان کرده‌اند و در دیداری که با فعالان انقلابی در سال 1397داشتند در مواجهه با فضای مجازی چند نکته مهم ازجمله ورود و حضور هوشمندانه، استفاده از افراد با بنیه، کار گروهی و تشکیلاتی عمل کردن و راندن و تاراندن دشمن از این فضا و تهاجمهی عمل کردن را مورد تأکید قرار دادند.

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: فضای مجازی توسط دشمن طراحی‌شده است و باید حضوری هوشمندانه در آن حضور داشت، چرا که ما در زمین دشمن هستیم.

وی گفت: امروز فضای مجازی سرشار از شبهه است و روزی نیست که شبهه جدید مطرح نشود، لذا باید افرادی در این فضا حضور داشته باشند که فریب این شبهه‌ها را نخوردند و هوشمندانه عمل کنند.

ربیعی، گروهی و تشکیلاتی عمل کردن را سومین توصیه رهبری عنوان کرد گفت: کار فردی در فضای مجازی جواب نمی دهد، چراکه این فضا در اختیار دشمن بوده و قاعده بازی دست آنان است .

وی با اشاره به تعلیق برخی اکانت های توئیتری و اینستاگرامی نیروهای انقلابی، بیان کرد: پس از تحریم سپاه پاسداران اینستاگرام تمامی صفحات منسوب به سرداران سپاه را مسدود کرد و بسیاری از اکانت های توئیتری افراد انقلابی ایران توسط توئیتر مسدود شده است.

هشتگ «حب الحسین یجمعنا» نماد بچه‌های انقلابی

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: اگر در این فضا کار تشکیلاتی و شبکه‌ای انجام شود، قطعاً اثرگذار خواهد بود همانند ترند کردن هشتگ «حب الحسین یجمعنا» که کاری بی‌سابقه بود.

ربیعی، مهم‌ترین توصیه رهبر معظم انقلاب را درباره فضای مجازی، توصیه «دشمن را از این فضا برانید و بتارانید» عنوان کرد و گفت: رهبری از واژه تاراندن استفاده کرده‌اند یعنی دشمن را به‌گونه‌ای از این فضا بیرون کنید که دیگر راهی برای ورود نداشته باشد و تحقق این امر مستلزم تطهیر فضای مجازی است که با تولید محتوا می‌توان به آن دست یافت.

وی اضافه کرد: پیشنهاد می‌کنم جلسات بازخوانی سخنان رهبر انقلاب در هیئت ایجاد شود چراکه علاوه بر اینکه معارفی به دست می‌آوریم، یک منظومه فکری برایمان ترسیم خواهد شد.

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه انصارالحسین(ع) همدان اذعان کرد: همه افراد فعال در حوزه رسانه خود را به نوشتن عادت دهند و دوستانی که ذوق هنری دارند در قالب پوستر و عکس نوشته ورود پیدا کنند، اما لازمه این امر وجود عقبه فکری است.

وی ادامه داد: خروجی اندیشکده رند که 20 سال پیش کتابی درباره "جنگ‌های شبکه‌ای" منتشر کرد که یک جمله کلیدی دارد: «در جنگ‌های فردا برنده کسی نیست که بزرگترین بمب‌ها را دارد، کسی پیروز است که بهترین روایت را دارد.»

ربیعی خاطرنشان کرد: هیئت فقط برگزاری یک جلسه هفتگی نیست و باید از این نوع نگاه بیرون بیاییم؛ در حقیقت هیئت برای اینکه کنشگر فعال باشد باید در لحظه لحظه بچه‌های هیئت و مخاطبان خود بروز و ظهور داشته باشد، لذا همه فعالیت‌ها و برنامه‌های هیئت باید در یک مسیر قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ‌میرفندرسکی IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    0 0
    عزیزم بسترش نجسه با تولید محتوا پاک نمیشه! شما هرچه کار کنید در بستر نجاسات تلگرام و اینستا و کمپانیهای صهیونیست گم میشید.