پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدار رییس کمیته امداد قم با آیت الله علوی گرگانی

حوزه/حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: در کشورمان موقوفاتی وجود دارد که بسیار ارزشمند هستند ولی متاسفانه به مرور زمان فراموش شده است و احیا کردن این موقوفات بسیار مشکل است، اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین اسکندری مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم که در دفتر معظم له برگزار شد، اظهار داشتند: احیای موقوفاتی که مورد استفاده نیستند باید مورد تاکید سازمان اوقاف و امور خیریه باشد.

ایشان افزودند: در کشورمان موقوفاتی وجود دارد که بسیار ارزشمند هستند ولی متاسفانه به مرور زمان فراموش شده است و احیا کردن این موقوفات بسیار مشکل است ولی باید اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم بیان کردند: یکی دیگر از موضوعاتی که سازمان اوقاف باید مورد توجه قرار دهد این است که جامعه از موقوفات حداکثر استفاده را ببرد.

معظم له در ادامه تصریح کردند: در دیدار با مدیر کل سابق اوقاف و امور خیریه این موضوع را تاکید کردم که آثار مراجع و بزرگان دینی احیا شود.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به ارزش و جایگاه وقف در اسلام عنوان کردند: موقوفات زیادی وجود دارد که از گذشته به دست ما رسیده است که باید همچون گذشتگان در زمینه وقف اهتمام داشته باشیم.

ایشان ترغیب جامعه به وقف اموال را مورد تاکید قرار دادند و خاطرنشان کردند: اگر آثار وقف را به جامعه نشان دهیم مردم نیز تشویق می شوند تا اموال خود را وقف کنند که اهمیت این موضوع در سیل و کرونا به خوبی نمایان شد.

معظم له در پایان بر رعایت شئون دینی در مراسم عزا و تشییع جنازه در امامزادگان و قبرستان مسلمین تأکید کردند و از انجام برخی کارهای خلاف شرع که توسط برخی صاحبان عزا انجام میگیرد و موجب فشار روحی به میت می شود گله کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha