جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سبحانی نیا

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: حوزه های علمیه در مبارزه با کرونا خوش درخشیدند و در راستای رسالت‌های فرهنگی، دینی، اعتقادی و اجتماعی خود فعالیت‌های ارزنده ای انجام می دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی نیا، پیش از ظهر امروز در دیدار با رئیس دفتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین ضمن مهم دانستن امر تبلیغ در نظام مقدس جمهوری اسلامی، عنوان کرد: نقش روحانیت در عرصه های مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی اثرگذار است و این امر  در مبارزه با بیماری کرونا نه تنها در استان بلکه در سراسر کشور به خوبی مشهود بود.

وی افزود: تشکیل قرارگاه جهادی در حوزه علمیه قزوین باعث شد طلاب در مقابله با کرونا حضوری مؤثر داشته و طی چهار ماه فعالیت مستمر و شبانه روزی در کمیته های مختلف تلاش فراوان انجام دهند.

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: طلاب همیشه در سختی‌ها  پیشگام بودند و امیدواریم از این به بعد نیز حضوری مستمر داشته باشند، لذا باید تلاش کنیم پیوند بین حوزه و مردم مستحکم‌تر از همیشه شود.

وی در ادامه با اشاره به لزوم تأسیس هیئت وابسته به حوزه علمیه، عنوان کرد: از معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه خواسته ام که جهت تقویت حضور اجتماعی طلاب و روحانیون و انسجام بخشی بیشتر به آن هیئت وابسته به حوزه تأسیس و در مناسبت های مهم در طول سال اقداماتی هماهنگ با حضور پررنگ طلاب و روحانیون انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا به حضور فعال طلاب در قرارگاه جهادی و حس مسئولیت پذیری آنها اشاره کرد و ادامه داد: مسئولیت پذیر بودن باعث انجام بهتر و صحیح‌تر کارها و مسائل می شود و چه خوب است که مسأله مسئولیت پذیری در زندگی انسان تقویت شود و احساس مسئولیت زمانی در افراد به وجود می آید که به آنها مسئولیت داده شود و از این رو باید با واگذاری مسئولیت به طلاب حس مسئولیت پذیری در آنها را تقویت کنیم.

وی اظهار کرد: مسئولین و دست اندرکاران دفتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین در معرفی حوزه های علمیه قزوین، باید بیش از پیش تبلیغ کنند تا آحاد مردم با کارکرد این نهاد مهم و تأثیرگذار آشنا شوند.

نیازمند همکاری و همراهی حوزه علمیه قزوین هستیم

حجت الاسلام غلامحسن شهسواری، رئیس دفتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین ضمن قدردانی از تلاش های خالصانه طلاب حوزه علمیه  قزوین در عرصه مبارزه با بیماری کرونا، گفت: بیماری کرونا تمام نشده و همچنان نیازمند همکاری و همیاری حوزه علمیه قزوین هستیم و امیدواریم که این همکاری تا ریشه کنی کامل ویروس ادامه داشته باشد.

رئیس دفتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین خاطرنشان کرد: پزشکان و کادر درمان در موضوع کرونا خوش درخشیدند و اقدامات ارزشمندی انجام دادند، تا جایی که خدمات آنها در دنیا سرآمد شد و به ثبت رسید، گویی دفاع مقدس دیگری اتفاق افتاد.

وی در پایان از آمادگی همکاری نزدیک شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با حوزه علمیه استان خبر داد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • morteza IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    0 0
    خوشتر آن باشد که سر دلبران گفته آید در حدیث دیگران