شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آزاده نیکپور

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) یزد گفت: سیمای حقیقی حجاب، عفیف بودن و داشتن عفاف در جامعه است، چراکه حجاب یک موضوع انسانی است.

آزاده نیک پور، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، پذیرش حجاب را یک امر فردی و اجتماعی عنوان کرد و گفت: از یک نگاه، حجاب امری شخصی است، چرا که فرد  نیاز دارد نسبت به مسئله حجاب آگاهی پیدا کند و در این صورت  تبدیل به یک باور  می شود و می توان از آثار و کارکردهای اجتماعی حجاب نیز بهره برد.

وی گفت: دین زمانی می تواند به نفع فرد و جامعه باشد، که صبغه اجتماعی پیدا کند و گرنه‌  یک سری اعتقادات درونی که هیچ جنبه عملی و رفتاری نداشته باشد، به نفع فرد و جامعه نخواهد بود.

استاد حوزه، پذیرش حجاب به عنوان یک امر اجتماعی را نتیجه اعتقاد صحیح و پذیرش قوانین خدا دانست و گفت: چنانچه افراد جامعه مسلمان، در ذات، خالقیت و حاکمیت خدا  توحید قوی داشته باشند، آنگاه احکام دین را می پذیرند و این همان «توحید در حاکمیت» است.

وی با اشاره به این که فرد معتقد به توحید در حاکمیت و حجاب، تنها خدا را آگاه به مصلحت های فردی و اجتماعی انسان و قانونگذار می داند، افزود: سیمای حقیقی حجاب، عفیف بودن و داشتن عفاف در جامعه است چراکه حجاب یک موضوع انسانی است.

 مدیر مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) یزد، گریزان بودن از تعهد و مسئولیت های خانوادگی  را  از آثار  عدم عفت در جامعه دانست و ادامه داد:  هرگاه حجاب را از محدوده زن خارج و مسئله انسان بودن‌ و عفاف انسان را مطرح کنیم، عفیفانه زندگی کردن هم برای مردان و هم زنان موجب می شود تمام فعالیت های اجتماعی به طور صحیح انجام شود و اسلام می خواهد بدین طریق همه‌کامیابی ها در محیط خانواده  باشد.

وی در ادامه حجاب را مکمل عفاف و زیبایی خواند و گفت: باید آثار اجتماعی حجاب را  افزایش داد، بدین معنا که شأن، شخصیت، ارزش و اعتبار دختران و بانوان جامعه را به حدی  بالا برد که نیازی به جلب توجه با ظاهری نامناسب نباشد.

نیکپور با بیان اینکه خداوند در هیچ کجا استفاده از زینت های حلال را ممنوع نکرده و دستورات آراستگی و زیبایی را به زنان داده است، اظهار کرد: جایگاه بروز و ظهور این زیبائی ها در داخل محیط خانواده است و چنانچه این زیبایی و زینت ها به بیرون از محیط خانه منتقل شود و از روی  چشم و هم چشمی و تجمل گرایی باشد، بدون شک موجب فساد و به هم ریختن جامعه خواهد شد.

وی گفت: باید زنان جامعه دقت داشته باشند به بهانه تجدد و مقتضیات زمان، هر آنچه که در دنیای امروز تهیه و تولید می شود را نپذیرند ‌و  از ضعف اراده و اخلاق و سوء استفاده هایی که به نام آزادی می شود، جلوگیری کنند.

 مدیر مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) یزد تأکید کرد: شایسته است افراد جامعه به واسطه نعمت زیبایی، ظرافت و حیا، ارزش این ناب ترین نعمت را بیشتر دانسته و در مقابل تردیدهای مدگرایانه خود را ارزان و ساده نفروشند و از پیامدهای اقتصادی و سیاسی آن و از همه مهمتر پیامدهای فرهنگی و هویتی بی حجابی که به مرور زمان خود را نشان می دهد، غافل نباشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha