شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ترکمانه

حوزه/ مدیرکل کمیته امداد استان همدان گفت: ۵۱ هزار و ۳۰ خانوار تحت حمایت این نهاد بوده و به‌ صورت ماهانه از این نهاد مستمری و سایر خدمات حمایتی را دریافت می‌کنند.

پیمان ترکمانه، مدیرکل کمیته امداد استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، اظهار کرد: خدمت به خانواده‌های نیازمند، وظیفه بزرگ و خطیری است که این نهاد به فضل الهی و همراهی عموم مردم و مسئولان تاکنون توانسته در انجام آن موفق باشد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳۸ میلیارد تومان مستمری به‌صورت ماهیانه به‌حساب سرپرستان خانوار واریز شده است، ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۸ هزار و ۷۸۸ خانوار عادی و ۱۲ هزار و ۲۴۲ خانوار تبصره ۱۴ تحت حمایت و به‌صورت ماهانه از این نهاد مستمری دریافت کرده‌اند.

ترکمانه افزود: کمیته امداد استان همدان علاوه بر پرداخت مستمری به نیازمندان، کمک‌های حمایتی متنوع دیگری شامل خدمات درمانی، خدمات فرهنگی، خدمات حقوقی و مشاوره‌ای، ساخت و تعمیر مسکن، کمک‌هزینه تأمین جهیزیه، پرداخت وام قرض‌الحسنه، تقدیم کمک‌های بلاعوض نقدی و غیرنقدی، ارائه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای رایگان و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال را نیز به این خانواده‌ها ارائه می‌نماید.

وی با بیان اینکه ۳۳ هزار و ۶۸۸ خانوار با سرپرست زن، تحت حمایت این نهاد قرار دارند، گفت: ۶۵ درصد از خانوارهای تحت حمایت را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند و سایر خانواده‌های تحت حمایت نیز عموماً دارای سرپرست از کار افتاده و ناتوان هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان افزود: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی به خانواده‌های یک‌نفره مبلغ ۱۸۱ هزار تومان، دونفره ۲۱۵ هزار تومان، سه‌نفره ۳۸۷ هزار تومان، چهارنفره ۴۹۷ هزار تومان و خانواده پنج‌نفره ۵۵۴ هزار تومان به‌صورت ماهیانه مستمری پرداخت می‌شود.

وی در مورد کمک‌های حامیان به فرزندان ایتام و محسنین در بهار امسال، اظهار کرد: حامیان ۷ میلیارد و ۶۴۳ میلیون تومان به فرزندان معنوی خود تحت عنوان طرح اکرام ایتام و محسنین پرداخت کرده‌اند.

ترکمانه افزود: در طرح اکرام ایتام، حامیان سه میلیارد و ۵۹۰ میلیون تومان و در طرح محسنین چهار میلیارد و ۵۳ میلیون تومان به فرزندان معنوی خود کمک کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه امسال و به ویژه در طول ماه مبارک رمضان ۴۳۹۶ حامی به جمع حامیان نیکوکار استان افزوده‌ شده است، ادامه داد: در حال حاضر ۴۳ هزار و ۸۴۰ حامی از ۳۴۵۵ فرزند یتیم و ۳۳۲۶ فرزند محسنین حمایت می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان همدانبیان کرد: سرانه کمک به فرزندان ۳۷۶ هزار تومان در هر ماه است که به ‌صورت مستقیم به‌حساب آن‌ها واریز می‌شود.

ترکمانه با اشاره به اینکه در سه‌ماهه سال گذشته حامیان ۵ میلیارد و ۸۰۶ میلیون تومان به فرزندان ایتام و محسنین خود کمک کردند، عنوان کرد: امسال کمک‌های حامیان نسبت به سه‌ماهه سال گذشته ۳۲ درصد افزایش‌ یافته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha