چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سیدحسین مومنی

حوزه/ سخنران حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت فرهنگی جامعه گفت: مسؤولان فرهنگی باید برای رفع مشکلات فرهنگی وقت صرف کنند و از ظرفیت حرم حضرت معصومه سلام الله علیها به عنوان جایی که پناهگاه جوانان است استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی طی سخنانی در حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به این که امشب به نقلی شب شهادت امام رضا علیه‌السلام است، ابراز کرد: با توکل، تواضع و توسل می توان بسیاری از مشکلات درونی انسان را مرتفع کرد و امام رضا علیه‌السلام در روایتی تعریف توکل ، تواضع و توسل را بیان کرده‌اند.

وی گفت: امام رضا علیه السلام فرمودند حد توکل این است که از هیچ فردی جز خدا نترسید و باور داشته باشید که همه چیز به دست خداوند است؛ امیرالمؤمنین(ع) نیز در اوصاف متقین در نهج البلاغه می‌فرماید فردی با تقوا است که خدا در نزد او بزرگ و غیر خدا در نظرش بی‌مقدار است.

سخنران حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها ادامه داد: ایشان در رابطه با حد تواضع فرمودند با مردم جوری در تعامل باش که دوست داری همانطور با تو در تعامل باشند بنابراین اگر مسؤولان نظام اسلامی حرف مردم را نشنوند، به وضع مردم رسیدگی نکنند و فقر در جامعه زیاد شود مردم نیز به قانون و اخلاق بی‌اعتنا خواهند شد و بی‌حیایی و بی‌عفتی نیز در جامعه زیاد خواهد شد.

 وی با بیان اینکه امروزه ویروس بی‌حیایی در خیابان‌ها قدم می‌زند و امام جمعه‌ها و مسؤولان فرهنگی باید برای وضعیت فرهنگی جامعه وقت بگذارند، افزود: ویروس بی‌حیایی از ویروس کرونا بدتر است و باید از پتانسیل حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها و مسجد مقدس جمکران استفاده شود و با این معضل فرهنگی مقابله کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی با بیان اینکه ما نشان دادیم که با کمک مؤمنانه می‌توان این کار فرهنگی را انجام داد، افزود: باید در مناطق مختلف شهر حرکت فرهنگی نظام‌مند و بدون برخورد فیزیکی برای حل مشکلات فرهنگی صورت بگیرد.

وی با بیان این که گفت‌وگو با جوانان باید همانطور که حجت الاسلام والمسلمین رفیعی شروع کردند ادامه داشته باشد، گفت: باید علاوه بر آگاهی دادن به جوانان در فضاهای گفت‌وگو محور، در کف خیابان هم به درد جوانان رسیدگی کرد. سخنران حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها با بیان اینکه یکی از درس‌های ویروس کرونا برای ما این بود که ما می‌توانیم بر هر ویروسی با تدبیر و کار فرهنگی پیروز شویم، خاطرنشان کرد: توسل به اهل بیت می تواند به ما در این مسیر کمک کند و حد توسل هم در بیان امام رضا علیه‌السلام به میزان اعتباری است که ائمه(ع) در نزد ما دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha