پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ بازدید نماینده جامعه المصطفی در هندوستان از خبرگزاری حوزه

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین شاکری گفت: نوع فعالیت های انجام شده در خبرگزاری و هفته نامه افق حوزه نشان می دهد، رسانه حوزه بسیار جامع در حال حرکت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین رضا شاکری،  با حضور در شهر مقدس قم از بخش های مختلف خبرگزاری حوزه و هفته نامه افق بازدید نمود و در ادامه در نشستی با مسئولان رسانه حوزه،  ضمن ابراز خرسندی از حضور در رسانه حوزه  و شگفتی از فعالیت های انجام شده در بخش های مختلف رسانه حوزه،  گفت: شاهد درخشش خبرگزاری و هفته نامه افق حوزه هستیم این درخشش به دلیل این است که توانسته نیازها جامعه و بین الملل را رصد و سریعا به آن پاسخ دهد و این موضوع بسیار جای خوشحالی دارد و این نشان می دهد که فعالیت هایی که در این رسانه در حال انجام است عالمانه، مجاهدانه و جامع در همه موضوعات است.

وی بیان داشت: این فعالیت های انجام شده می تواند چراغ روشنی برای طلاب جوان برای انتخاب مسیر بهتر و قوی تر باشد.

این مبلغ بین الملل با بیان این که نوع فعالیت های انجام شده در خبرگزاری و هفته نامه افق حوزه نشان می دهد رسانه حوزه  بسیار جامع در حال حرکت است، افزود:از جمله موضوعاتی که غفلت شده بحث سبک زندگی و راه اندازی بحث مشاوره ای است، چرا که معتقدیم جامعه به این دو موضوع مهم بسیار نیازمند است.

حجت الاسلام والمسلمین شاکری با اشاره به اثرگذاری مشاوره و انجام این فعالیت از سوی حوزویان اظهار داشت: تجربه نشان داده که هر جا حوزه وارد شده توانسته موفق عمل کند، در حوزه مشاوره هم باید فعالیت های جدی تری صورت گیرد،  چرا که جوان امروز نیازمند به آن است.

وی بر همکاری رسانه حوزه با جامعه المصطفی برای انتشار اخبار المصطفی تأکید کرد و گفت: جامعه المصطفی می تواند پایگاه خبری خوبی برای رسانه حوزه باشد.

نماینده جامعه المصطفی در هندوستان گفت: باید ارتباط حوزویان و معاونین بخش های مختلف المصطفی با خبرگزاری حوزه بیشتر شود و این امر زمانی میسر می شود که معاونین المصطفی از نزدیک  با فعالیت خبرگزاری حوزه آشنا شوند.

این مبلغ بین الملل با بیان این که  خبرگزاری حوزه می تواند در انتشار اخبار حوزه های علمیه هندوستان نقش مهم تری ایفا کند، گفت: هند به دلیل مذاهب و ادیان مختلف زمینه بسیار خوبی برای انتشار مبانی دینی و ارزشی است چرا که این کشور از لحاظ اقتصادی، وجود ادیان و مذاهب مختلف، فرهنگ، آداب و رسوم و وجود حوزه علمیه نسبت به کشورهای دیگر ممتاز است و اگر مشکلات ویروس کرونا نبود، این کشور می توانست به خوبی در مسائل اقتصادی بدرخشد.

حجت الاسلام والمسلمین شاکری با بیان این که این مسئله نشان از ظرفیت بالای این کشور است، اما هیچ گاه نتوانسته ایم از این ظرفیت به نفع دین، اسلام و شیعه بهره ببریم، افزود: متأسفانه حوزه های علمیه این کشور نتوانسته، خوب و موفق عمل کنند؛ باید با کمک حوزه علمیه قم و علما و اندیشمندان شیعه کاری کرد تا حوزه علمیه این کشور بازسازی و اساتید قوی تربیت شوند و برای اثر بخشی باید براساس نیازهای حوزه علمیه این کشور حرکت کرد.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha