پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام علی علیه السلام

حوزه/ پیامبر(ص) به (همسرشان) امّ سلمه فرمود: "ای امّ سلمه! همانا که علیّ (ع) گوشتش از گوشت من و خونش از خون من است. منزلت و جایگاه او نسبت به من مانند جایگاه هارون (ع) است نسبت به موسی (ع) مگر آنکه هیچ پیامبری پس از من نخواهد بود. "

به گزارش خبرگزاری حوزه، هجدهم ذی الحجه، روز عید سعید غدیر خم است که سلسله روایاتی از بزرگان اهل سنت درباره أمیرالمؤمنین، امام علی علیه السلام را تا فرارسیدن این عید سعید، تقدیم عاشقان مولا علی (ع) خواهیم کرد.

  

- ابن عبّاس (صحابی)

عن النبیّ (ص) قال لامّ سلمه: "یا امّ سلمه! اِنّ علیّا لحمه من لحمی و دمه من دمی و هو بمنزله هارون من موسی غیر اَنّه لا نبیَّ بعدی"

پیامبر(ص) به (همسرشان) امّ سلمه فرمود: "ای امّ سلمه! همانا که علیّ (ع) گوشتش از گوشت من و خونش از خون من است. منزلت و جایگاه او نسبت به من مانند جایگاه هارون (ع) است نسبت به موسی (ع) مگر آنکه هیچ پیامبری پس از من نخواهد بود. "

افضلیه امیرالمؤمنین(ع)، ص۸۹۳ به نقل از: تاریخ مدینه دمشق، ابن عساکر، ج۴۵، ص۳۳.

 ----------

  

- انس بن مالک (صحابی)

ساَلتُ رسول الله(ص) ...من صاحب لواءک یوم القیامه؟ قال(ص) : "صاحب لوائی فی دار الدنیا و اوماَ الی علیّ بن ابیطالب(ع) " 

از رسول خدا (ص) پرسیدم: چه کسی پرچمدار تو در روز قیامت است؟ فرمود: "همان کس که پرچمدارم در منزلگاه دنیاست" و (پیامبر (ص)) به علیّ بن ابیطالب(ع) اشاره کردند.

افضلیه امیرالمؤمنین(ع)، ص۹۲۲ به نقل از: تاریخ مدینه دمشق، ج ۴۵، ص۵۸.

----------

  

سلمان محمدی (صحابی)

سمعت رسول الله(ص) یقول: "علیکم بعلیّ بن ابیطالب (ع) فاِنّه مولاکم فاحبّوه و کبیرُکم فَاتّبعوه و عالمکم فَاَکرموه و قائدُکُم الی الجنّه فعزّزوه و اِذا دعاکم فاَجیبوه و اِذا اَمَرَکم فَاَطیعوه...ما قلتُ لکم فی علیّ(ع) اِلّا ما اَمَرَنی به رَبّی جلّت عظمتُه"

از رسول خدا(ص) شنیدم که فرمود: "همراه علی(ع) باشید و به او تمسّک کنید زیرا همانا او سَرور و سرپرست شماست، پس او را دوست بدارید. و او بزرگِ شماست، پس وی را پیروی کنید. و او دانای شماست، پس گرامی اش دارید. و او پیشرو و پیشوای شما به سوی بهشت است، پس وی را عزیز و نیرومند نمایید. و هر گاه شما را فراخواند، پس او را پاسخ دهید و هر گاه به شما دستور داد، اطاعتش کنید... هیچ سخنی درباره علی(ع) برایتان نگفتم مگر آنکه خداوندِ بسیار بزرگ‌ مرتبه مرا به آن دستور داد. "

افضلیه امیرالمؤمنین(ع)، ص۶۷۸ به نقل از: المناقب خوارزمی، ص۳۱۶.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha