جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شیخ علی الخطیب

حوزه/ شیخ علی الخطیب گفت: مقاومت در لبنان پرچم حق را بر افراشت و سرزمین را آزاد کرد و تروریست های صهیونیستی و تکفیری را بیرون راند، لذا مقاومت عنوان و نماد حق در مقابله با شرّ است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ علی الخطیب نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان طی سخنانی از موضع گیری قاطعانه احمد سویدان نماینده بعثه دیپلماسی لبنان در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد که علیه باطل و ظلم جهانی فریاد حق طلبانه سر داد، تشکر و قدردانی کرد و گفت: این موضع گیری باید الگوی حکام عرب و مسلمانان در مقابله با پروژه صهیونیستی باشد که به دنبال حذف حقایق و تحریف واقعیت، تسلیم کردن ملت های عربی و غارت ثروت های آن است.

وی افزود: درگیری با رژیم صهیونیستی و حامیان و هم پیمانان آن در راستای خواسته ها و منافع شخصی نیست؛ چراکه رژیم اسرائیل مظهر شرّ مطلق است که تعامل با آن و به رسمیت شناختن آن حرام می باشد و قدس نماد و عنوان حقّ بوده و همچنان خواهد بود. مسئله فلسطین، مسئله محوری و اساسی در وجدان امت عربی و اسلامی و قدس سرزمین مقدس و شهر  انبیا و محل عروج نبی مکرم اسلام (ص) و قبله اول مسلمانان است.

نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان تصریح کرد: تجربه ثابت کرده است که عقب نشینی از این موضع بر استکبار، خودکامگی و طمع ورزی دشمن خواهد افزود، لذا همگی باید از تجربه های سابق و توافق نامه هایی که دشمن ثابت کرد که به آن پایبند نیست، عبرت بگیرنند و بدانند که دشمن از این توافق نامه ها به دنبال تحقق طمع ورزی های خود به صورت تدریجی است.

شیخ الخطیب در بخش دیگر سخنان خود، صحبت از موضع گیری بی طرفانه در قبال ظالمان را بی معنی دانست و گفت:  مقاومت در لبنان پرچم حق را بر افراشت و سرزمین را آزاد کرد و تروریست های صهیونیستی و تکفیری را بیرون راند، لذا مقاومت عنوان و نماد حق در مقابله با شرّ است.

وی از کسانی که خواهان بی طرفی مقاومت هستند، خواست جانفشانی های مقاومت را که در کنار ارتش ایستاد و تروریست های صهونیستی و تکفیری را بیرون راند، نادیده نگیرند. جایز نیست که مسئولیت وخامت اوضاع اقتصادی و معیشتی کشور را به گردن مقاومت بیاندازند و موجب اختلاف و چند دستگی داخلی شوند.

شیخ الخطیب از ملت لبنان خواست به معادله ملت، ارتش و مقاومت متمسک بوده و از آن در میدان دفاع از لبنان و مقابله با تهدید های اسرائیلی حمایت کنند.

نایب رئیس مجلس اعلای شیعی مقابله با پروژه صهیونیستی آمریکایی را یک ضرورت و مسئولیت ملّی برای بازپس گیری حاکمیت و رهایی از تحریم های ظالمانه علیه لبنان دانست و گفت: اولین گام در جهت بهبود اقتصادی، آزادی از دست فشار ها و دیکته های آمریکایی از جمله تحمل پیامدهای معامله قرن برای لبنان است؛ چرا که هزینه مقابله با رژیم اسرائیل بسیار کمتر از تسلیم در برابر دیکته های دشمن و قدرت های حامی آن است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha