چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
حجت الاسلام محمدصادق محمدی لائینی، امام جمعه نکا

حوزه/ حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به این که بی توجهی به حوزه فرهنگ کشور خسارت های جبران ناپذیری را به جامعه تحمیل خواهد کرد، گفت: مجلس یازدهم به دغدغه های فرهنگی بر زمین مانده بزرگان و دلسوزان نظام جامه عمل بپوشاند.

حجت الاسلام محمدصادق محمدی لائینی، امام جمعه نکا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، با اشاره به مطالبات فرهنگی مقام معظم رهبری از مجلس یازدهم، توجه به فرهنگ دینی و انقلابی را یکی از مهم ترین دغدغه های بزرگان و دلسوزان کشور دانست و گفت: متأسفانه در سال های اخیر به بهانه مشکلات اقتصادی شاهد بی توجهی به حوزه فرهنگ کشور هستیم.

وی با بیان این که بی توجهی به حوزه فرهنگ کشور به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست، افزود: مسئولان در هر شرایطی باید توجه به مسائل فرهنگی را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که بی توجهی به حوزه فرهنگ کشور خسارت های جبران ناپذیری را به جامعه تحمیل خواهد کرد، ادامه داد: مسئولان باید در کنار مسائل اقتصادی توجه به موضوعات فرهنگی را با جدیت دنبال کنند.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان این که برنامه ریزی دشمن ضربه زدن به دو حوزه فرهنگ و اقتصاد است، بیان داشت: اما متأسفانه برخی ها در داخل به بهانه مشکلات اقتصادی حوزه فرهنگ را به حال خود رها کرده اند.

امام جمعه نکا با بیان این که امروز در حوزه فرهنگی کشورمان با مشکلاتی مواجه است که نیازمند توجه بیشتر مسئولان در این بخش است، تصریح کرد: سرمایه گذاری در حوزه فرهنگ آثار و برکات بسیاری را با خود به همراه دارد که به سود جامعه خواهد بود.

وی با اشاره به این که بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی و فرهنگی که امروز کشورمان با آن مواجه است نتیجه بی توجهی مسئولان به این مسأله مهم است، افزود: بهترین راه کاهش آسیب های اجتماعی در کشور تقویت برنامه های دینی و فرهنگی است.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان این که نمی توان فرهنگ یک جامعه را به بهانه مسائل اقتصادی نادیده گرفت، افزود: انتظار از مجلس یازدهم این است به دغدغه های بر زمین مانده بزرگان و دلسوزان نظام در حوزه فرهنگی جامه عمل بپوشاند.

امام جمعه نکا با اشاره به این که دشمن علاوه بر فشارهای اقتصادی، در حوزه فرهنگی به صورت کاملاً سازمان یافته و ریشه ای گام برمی‌دارد، تصریح کرد: امروزه فضای مجازی به ابزاری برای ترویج ضد فرهنگ ها در جامعه اسلامی تبدیل شده است.

وی با بیان این که فرهنگ دینی و انقلابی باید با بهره گیری از ابزارهای مناسب در جامعه ترویج شود، خاطرنشان کرد: با نشر و گسترش فرهنگ انقلابی و دینی در متن جامعه بسیاری از آسیب های اجتماعی به حداقل خواهد رسید.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha