سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
سید عمار حکیم و محمد جواد ظریف

حوزه/ سید عمار حکیم رئیس جریان حکمت عراق در دیدار محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران از تلاش های سیاسی برای اخراج نیرو های بیگانه از عراق از طریق گفتگو خبر داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، سید عمار حکیم رئیس جریان حکمت عراق در دیدار محمد جواد  ظریف وزیر امور خارجه ایران از تلاش های سیاسی برای اخراج نیرو های بیگانه از عراق از طریق گفتگو خبر داد.

در بیانیه دفتر سید حکیم آمده است: سید عمار حکیم در حضور اعضای هیئت رئیسه ائتلاف عراقیون از محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهور اسلامی ایران استقبال و در خصوص تحولات اوضاع سیاسی عراق و منطقه و روابط بین دو کشور و دو ملت همسایه و دوست بحث و گفتگو کردند.

سید عمار حکیم با بیان اینکه سفر ظریف بیانگر عمق روابط بین دو کشور است، اشاره کرد: دولت کنونی بعد از یک بن بست سیاسی و سلسله تظاهراتی که در تعدادی از شهر های عراق برگزار شد، به وجود آمد.

وی در خصوص ائتلاف عراقیون با تأکید بر اینکه این ائتلاف در چارچوب بررسی اوضاع عراق تشکیل شده، تصریح کرد: این ائتلاف پلی برای ارتباط قدرت های عراقی با یکدیگر در جهت استفاده از فضای عمومی برای تقویت تفاهم ها خواهد بود که از جمله آن ها اخراج نیرو های بیگانه از عراق است و اکنون تلاش های سیاسی برای اخراج آن از طریق گفتگو در حال انجام است.

رئیس جریان حکمت با تأکید بر اینکه عراق می تواند در تقریب دیدگاه های منطقه ای نقش داشته باشد و مؤثر عمل کند، گفت: امیدوار و خوشبین هستم گشاشی در وضعیت کنونی تحقق یابد.

ظریف وزیر امور خارجه ایران گفت: ایران به گزینه های ملت عراق و روند سیاسی آن احترام می گذارد و سفر مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق به ایران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و جمهوری اسلامی ایران بر برقراری بهترین روابط با عراق تأکید دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد مهدی اسلامی (نام مستعار) IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    0 0
    در جائی کاربر محترمی نوشته بود ،تو از فلان امر بدت میآید خوب بیاید به شمشیر ِ زرو ، بنده هم که قدری شوخ طبع ام از این گفته خوشم آمده بود ، لذا آن را در مورد اخراج عمله ی ابر مفسد عالم ، عرض میکنم که : شدم سخت غمگین بجان زرو___بگو بینوا زود از اینجا برو ___و گرنه تماماََ شوید زود دِرو___بخود گفت خواهید «وی ور نات هِرو»__شروع شد دگر بعد از این لرزتان ___کشید دست از آن خواسته ی هرزتان ___همیشه غلط بوده است فرضتان ___که نشناخته اید هیچگه ارضتان .