جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جلسه دفاع از پایان نامه

حوزه/ طلبه سطح سه رشته تفسیر و علوم قرآن مرکز تخصصی ام‌الائمه نجف آباد از پایان نامه خود با موضوع «شیوه های رسوخ سیاسی و اقتصادی و راهکارهای مقابله با آن در عصر نبوی از منظر قرآن و روایات» دفاع کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، زهرا امیر حاجیلو، طلبه سطح سه مرکز تخصصی ام الائمه نجف آباد از پایان نامه خود با عنوان «شیوه های رسوخ سیاسی و اقتصادی و راهکارهای مقابله با آن در عصر نبوی از منظر قرآن و روایات» با راهنمایی حجت الاسلام اباذر کافی موسوی و داوری اسماعیلی در مدیریت حوزه علمیه خواهران اصفهان دفاع کرد.

خانم امیرحاجلو با بیان اینکه بحث شناخت جریان‌های نفوذی دشمن و راهکارهای مقابله با آن در قرآن کریم و روایات مورد توجه ویژه قرار گرفته است، افزود: خداوند متعال و حضرات معصومین(ع) در آیات متعدد و روایات جریان های نفوذی را به خوبی معرفی می کنند تا مسلمانان آنان را بهتر بشناسند و به مبارزه با آنها بپردازند.

وی ادامه داد: نفوذی در اصطلاح لغویان و مفسران به کسی که رخنه نموده و ضرر می رساند و هم آنچه که انسان را از راه مستقیم منحرف می سازد و موجب سردرگمی انسان می گردد؛ اطلاق می شود. قرآن کریم و روایات سه نوع نفوذ که شامل سیاسی، فرهنگی و اقتصادی می شود را به خوبی تبیین می نماید که این اقسام نفوذ به گونه های بیرونی، درونی، نرم و ... بروز و ظهور می نماید.

امیرحاجلو اظهار کرد: قرآن کریم و روایات راهکارهای مقابله با آنان از جمله تاکتیک های مقابله ای، احتیاطی، عکس العملی و . . . مطرح می نماید تا شاگردان این مکتب عزیز بدانند که با بصیرت دینی و با تبعیت از فرامین قرآن کریم و روایات می توان در هر دوره ای در مقابل زور و تزویر ایستادگی کرده و همواره پیروز میدان بود.

وی گفت: در شرایط کنونی که همه دشمنان سعی دارند که هم با تحریم اقتصادی و هم با شیطنت های سیاسی اسلام را نابود کنند معرفی دقیق چنین جریان هایی بسیار سنگین است، ما امروز در بحث تحریم اقتصادی مشکل داشته و راه‌حل هم داریم و در  بعد سیاسی مشکل داشته و راه‌حل‌های دقیق در قرآن و روایات و سیره نبوی(ع) داریم و در همه مباحث موضع گیری اسلام یک موضع گیری منطقی است که با اطلاع یافتن و عمل به آن می توان از این مشکلات به خوبی عبور کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha