پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سبحانی نیا

 حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه قزوین گفت: آشنایی روحانیون، مدیران و اساتید حوزه های علمیه با نظام فکری و معرفتی ائمه اطهار (ع) ضروری و بایسته است و داشتن سیر مطالعه احادیث آن بزرگواران شرط لازم این کار است.

به گزارش خبرخبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام محمدرضا سبحانی نیا، پیش از ظهر امروز در نشستی با مدیران مدارس علمیه قزوین با نقل حدیثی از امام صادق (ع) که بر اساس آن فضیلت عالم ومبلغ معارف اهل بیت از فضیلت عبادت در مسجد برتر دانسته شده است، بیان کرد: امروز روحانیونی که در رأس امور مدیریتی یا مراکز علمی قرار دارند بیش از دیگران و بیشتر از هر زمانی نیاز دارند تا درک درست و کاملی از معارف دینی و آموزه های اهل بیت (ع) داشته باشند، چرا که دانش آن امامان پاک به علوم الهی متصل است و اگر به درستی آن معارف یافته شود و به درستی از آنها استفاده شود تأثیر آن آموزه ها در همه اجزاء زندگی تضمین شده و قطعی است.

وی افزود: آشنایی روحانیون، مدیران و اساتید حوزه های علمیه با نظام فکری و معرفتی ائمه اطهار (ع) ضروری و بایسته است و داشتن سیر مطالعه احادیث آن بزرگواران شرط لازم این کار است.

معاون پژوهش حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: همه اساتید و مدیران حوزه را دعوت می کنم تا برای مطالعه و دقت نظر در معارف اهل بیت (ع) برنامه ریزی کنند و از این اقیانوس معارف بهره لازم و کافی را ببرند.

حجت الاسلام محمدرضا سبحانی نیا اظهار کرد: برای مطالعه این آثار ارزشمند از سوی اساتید برجسته حوزه علمیه قم سیر مطالعاتی تهیه شده است.

انتهای پیام 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha