جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بیمه تامین اجتماعی

حوزه/ مدیرکل تامین اجتماعی قم گفت: طبق آخرین آمار ۴۱ هزار و ۷۳۶ طلبه در استان قم زیر پوشش تامین اجتماعی قرار گرفته اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، علی اصغر دادخواه با اشاره به بیمه روحانیون و طلاب  اظهار داشت: بحث بیمه روحانیون و طلاب حرکت خیلی خوبی بود و با محوریت و همراهی مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور اجرایی شد.

وی با بیان اینکه طبق آخرین آمار حدود ۱۴۴ هزار و ۱۰۲ تَن از طلاب و خانواده های آنها در استان قم زیر پوشش تامین اجتماعی قرار گرفته اند، گفت: خوشبختانه مرکز خدمات حوزه های علمیه یکی از کارفرمایان خوب تامین اجتماعی است که نسبت به زندگی و تامین اجتماعی طلاب و روحانیون توجه و دغدغه دارد.

مدیرکل تامین اجتماعی قم با بیان اینکه دفترچه تامین اجتماعی امیدی برای زندگی راحت تر خانواده های طلاب و روحانیون است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر در همه بیمارستان ها و مراکز درمانی وابسته به سازمان تامین اجتماعی از جمله بیمارستان میلاد تهران و بیمارستان امام رضا(ع) قم تمام خدمات درمانی بیمه شدگان از زمان ویزیت پزشک تا عمل های جراحی و تامین دارو به صورت رایگان ارائه می شود.

دادخواه با بیان اینکه یکی از ابزارهای تحقق عدالت اسلامی در جوامع، گسترش تامین اجتماعی است، تاکید کرد: تامین اجتماعی، حال و آینده همه بیمه شدگان را تامین می کند.

وی ادامه داد: با بیمه تامین اجتماعی ، طلاب و روحانیون و خانواده هایشان با خیال راحت و فراغ بال زندگی شان را ادامه داده و همین موضوع بهره وری علمی و پژوهشی آنان را افزایش می دهد.

مدیرکل تامین اجتماعی قم با بیان اینکه حدود ۱۱۵ هزار خانوار طلاب و روحانی بیمه شده در سراسر کشور هستند، گفت: در بحث بیمه تامین اجتماعی طلاب و روحانیون ، در رتبه های اول تا سوم کشور به ترتیب قم، تهران و خراسان رضوی قرار دارند.

دادخواه با بیان اینکه اقدام عالی و قابل ستایش مدیریت حوزه های علمیه کشور و مرکز خدمات حوزه های علمیه همین بیمه کردن طلاب و روحانیون بود، اظهار کرد:  با بیمه تامین اجتماعی، طلاب و روحانیون می دانند که بعد از سی سال زندگی و یا از کارافتادگی احتمالی، حقوق بازنشستگی دارند تا زندگی شان را تامین کنند.

وی افزود: بیمه تامین اجتماعی از آنجایی که فکر و دغدغه روحانیون را از بابت زندگی مادی راحت کرده است میتواند به گسترش مفاهیم اسلامی و زنده نگه داشتن آموزه های اسلامی بیانجامد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha