سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
ازدواج

حوزه/ نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به موانع ازدواج جوانان، گفت: امروز ۱۲ میلیون جوان در سن ازدواج داریم که متأسافنه نزدیک یک و نیم میلیون نفر آنها در آستانه تجرد قطعی و یأس ازدواج هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز(چهارشنبه، اول مردادماه) در نطق پیش از دستور خود ضمن تبریک مناسبت اول ذی‌الحجه، سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی(علیه‌السلام) و بانوی عالمین حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها)، گفت: این ازدواج، ازدواجی آسمانی و ماندگار بود که جریان هدایت بشری را به دنبال داشته و نشان می دهد وصلت های مقدس و طیب باعث سعادت و کمال و رشد عالم می شود و اثر آن صرفا برای آن خانواده نیست و در تلاقی دو بحر عظیم، تولید لؤلؤ و مرجان اتفاق می افتد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با ابراز تأسف از اینکه سال ها است در حوزه ازدواج دچار مشکلات عدیده هستیم، عنوان کرد: در دو دهه قبل در مجلس شورای اسلامی قانون تسهیل ازدواج جوانان با رویکرد تسهیل وصلت مقدس جوانان به تصویب رسید اما در پستوی سازمان های مختلف خاک می خورد و علیرغم پیگیری مجالس گذشته، تهیه گزارش ها و ارائه تذکرات متأسفانه هنوز آثار عملی نداشته است.

وی در ادامه با اشاره به تذکرات مکرر و مطالبات جدی حضرت آقا در حوزه برطرف کردن موانع فرزندآوری، بیان داشت: نزدیک به یک دهه است که مجلس تلاش کرده در حوزه آسان کردن فرزندآوری و فرزندپروری سالم، قانونی را بگذارند که متأسفانه مجالس هشتم، نهم و دهم به علت جدی نبودن عزم مجلس و به خصوص اینکه دولت ها در تأمین بار مالی آن همکاری نداشتند به جایی نرسیده است.

قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: امروز ۱۲ میلیون جوان در سن ازدواج داریم که متأسافنه نزدیک یک و نیم میلیون نفر آنها در آستانه تجرد قطعی و یأس ازدواج هستند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نوبه خود تلاش می کنم که با همکارانمان در مجلس یازدهم به خصوص با توجه به سخنرانی ویدئو کنفرانسی حضرت آقا که روی این موضوع تأکید داشت، برای این مسأله جدی ملی فکری کند و در قالب های مختلف اقداماتی انجام دهد که امیدوارم با همکاری و همگامی همکاران بتوانیم کاری موثر در جهت برطرف کردن موانع ازدواج، آسان سازی ازدواج و تشکیل خانواده، پایدارسازی خانواده و کاهش طلاق و کمک به فرزندآوری برداریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم ایجاد بستر مناسبی برای تشکیل خانواده متعهد و متدین ایرانی فراهم کنیم چرا که جوانان ما نیز علاقمند به تشکیل خانواده و فرزندآوری هستند و طبق بررسی ها تمایل داشتند به فرزند در خانواده های ایرانی نزدیک سه فرزند است، لذا وظیفه دولت و مجلس است که بتوانند این مسیر را باز و آزاد کنند تا جامعه ما به خواست قلبی خود برسد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • فرشاد IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    0 0
    بله درسته من 30 سالمه نمیتونم ازدواج کنم اخه با چی دلار 25000 تومن نون نیس بخوریم چرا یکی دیگه رو بدبخت کنم
    • IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
      0 0
      البته دلار و مانند اون ، نه نزولشان میسر کننده است و نه غالیشان مانع . چرا که همه گاه فقط خداست که رزاق است و لاغیر . اما آنانی که چشم به غیر او دوختند ، بخصوص دشمنان او و خودشان را ، سخت سرشان به سنگ خورد ، گر چه همچنان خوابشان سنگین است .
    • تقوی روزی محاسبه ناپذیر می آورد . IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
      0 0
      مَنْ يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً «2» و هركس كه از خدا پروا كند، خداوند براى او راه بيرون شدن و رهايى (از هر گونه مشكل) را قرار مى‌دهد. وَ يَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لا يَحْتَسِبُ . و از جایی که محاسبه نمی کرده روزی می دهد .