جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سید احمد غفاری قره‌باغ

حوزه/ حجت الاسلام قره‌باغ با تاکید بر این‌که امروز مبانی علوم انسانی، تنگه راهبردی مواجهه با تمدن غرب است که عدم مرزبانی از آن، جز آسیب جریان انقلاب اسلامی نتیجه دیگری به همراه ندارد، گفت: جریان لیبرال به دنبال ایجاد اخلال گفتمانی در ساختار تفکر جهادی و انقلابی است.

حجت الاسلام سید احمد غفاری قره‌باغ در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه با اشاره به این‌که در پیام تاریخی حضرت امام(ره) مربوط به قطعنامه ۵۹۸ و فضای پیرامونی آن، گفت: در ماجرای پذیرش قطعنامه ۵۹۸ به وضوح می‌توان مشاهده نمود که جریانی درصدد ارائه اطلاعات انحرافی با محتوای عدم همراهی مردم، یا عدم وجود بودجه کافی بودند. حضرت امام پس از ماجرای مرصاد و پس از آنکه مردم به طور چشمگیر در صحنه حاضر شدند، در جلسه‌ای با فرماندهان جنگ، به این خط انحرافی اشاره کردند.

وی ادامه داد: حضور مؤثر نیروهای متدین و انقلابی در مسیر پیشبرد اهداف انقلاب، همواره ضروری است، اما در نقاط عطف تاریخ، ضروری‌تر است و اگر جوانان انقلابی همان موقع که آن جریان خاص، اطلاعات انحرافی به حضرت امام می‌رساندند، در صحنه‌ی جهاد رسانه و دفاع مقدّس، حضور چشمگیر داشتند و ظرفیت واقعی مردمی و نخبگانی به منصّه بروز می‌رسید، می‌توانستند مانع تحقق هدف آن جریان شوند.

تلاش خط نفوذ داخلی برای اخلال گفتمانی در ساختار تفکر جهادی و انقلابی

عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران با اشاره به این‌که قدرت ایران امروز از نقاط عطف تاریخ تمدن اسلامی است، بیان داشت: جامعه ایرانی-اسلامی توانسته  با نفی حاکمیت سیاسی جریان لیبرال، سیستمی را پایه‌گذاری کند که پس از چهل‌سال کارشکنی لجستیکی و نرم افزاری جهان استکبار، همچنان پرقدرت در جریان تأثیرگذاری بر تصمیم‌های کلان منطقه‌ای و جهانی است و مدل جهانی‌سازی صهیونیزم و پست‌مدرنیزم را دچار چالش نموده است. لکن خط نفوذ داخلی با همان تفکر لیبرال غرب مدرن، درصدد ایجاد اخلال گفتمانی در ساختار تفکر جهادی و انقلابی است؛ تفکری که حضرت امام خامنه‌ای در بیانیه‌ی گام دوم انقلاب، دعوت به بازخوانی آن نموده است.

وی افزود: عدم حضور مؤثر نیروهای انقلابی در گردنه‌های علمی و عملی، می‌تواند همان نتیجه‌ای را رقم بزند که در روند آتش‌بس سال ۶۷، منجر به نوشاندن جام زهر به حضرت امام(ره) شد.

حجت الاسلام قره‌باغ تاکید کرد:. اینکه جریان نفوذ به مثابه‌ی دشمن داخلی و جریان استکبار به مثابه‌ی دشمن خارجی، سهم اول در آسیب به روند مدیریت جامعه اسلامی را دارند، مورد تردید نیست، لکن نیروهای انقلاب با اهمال در تکفل وظایف اصلی، سهم کمتری در این آسیب ندارند.

تدریس علوم انسانی در دانشگاه‌ها با آبشخور غرب!!!

وی با تاکید بر این‌که امروز مبانی علوم انسانی، تنگه راهبردی مواجهه با تمدن غرب است، که عدم مرزبانی از آن، جز آسیب جریان انقلاب اسلامی، نتیجه دیگری به همراه ندارد، گفت: پرسش این است که با وجود کثرت نیروی انقلابی حاضر در دانشگاه‌ها، چرا هنوز مبانی علوم انسانی که به دانشجویان مسلمان تدریس می‌شود، آبشخورش از تفکر غرب مدرن است؟ چرا با وجود منابع غنی برای تدوین دکترین سیاسی اسلامی، تفکر سیاسی امثال هگل و هابرماس بدون اندک نقدی مورد تدریس است؟ چرا با وجود منابع روایی و قرآنی درباره اقتصاد کلان‌نگر اسلامی، همچنان مدلی جایگزین برای اقتصاد سرمایه داری غربی ارائه نمی‌شود؟

استاد حوزه، عدم مواجهه‌ی گفتمانی با اندیشه‌های تمدنی امام راحل را از دیگر اهمال‌های جدی نیروهای انقلاب، دانست و گفت: امام خمینی (ره) در همین پیام مربوط به قطعنامه، با صراحت به مصاف تفکر جریان سرمایه‌داری رفتند؛ همان تفکری که احزاب سازندگی و مشارکت در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ با سوء‌استفاده از خلأ حضور نیروهای انقلابی، در میان قشر نخبگان و مدیران، آن را تئوریره نموده، بلکه عملیاتی کردند و در ساختارهای اجرایی نظام، اجرایی نمودند.
 

جشن تولد برای یک گورستان!!!

وی اضافه کرد: تعجب نکنیم که چرا پرچمداران این تفکر، در میان غوغای مشکلات اقتصادی و اجتماعی و سلامت مردم، به فکر جشن تولد یک گورستان هستند و در مقابل چشمان مضطرب ده‌ها میلیون ایرانی از مرگ و میر ناشی از کرونا و در مقابل قلب‌های پر از دلهره‌ی میلیون‌ها پدر که حقیقتا عاجز از تهیه نان شب شده‌اند، کیک تولد یک گورستان را می‌بُرند! این اتفاقات ثمره‌ی عدم حضور مؤثر نیروهای انقلاب در تبیین گفتمانی اندیشه‌های امامین انقلاب است.

تعابیر امام(ره) درباره رسیدگی به ضعفا و مستضعفین

عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران با اشاره به تعابیر حضرت امام(ره) درباره رسیدگی به ضعفا و مستضعفین گفت: امام خمینی بیان می‌کنند که در یک کلام، مصلحت پابرهنه‌ها و کوخ نشین‌ها و مستضعفین بر مصلحت قاعدین در منازل و مناسک و متمکنین و مرفهین گریزان از جبهه و جهاد و تقوا و نظام اسلامی مقدم باشد ... و باید سعی شود تا از راه رسیده‌ها و دین به دنیافروشان، چهره‌ی کفرزدایی و فقرستیزی روشن انقلاب ما را خدشه‌دار نکنند و لکه‌ی ننگ دفاع از مرفهین بی‌خبر از خدا را بر دامن مسئولین نچسبانند و آنهایی که در خانه‌های مجلل، راحت و بی‌درد آرمیده‌اند و فارغ از همه رنج‌ها و مصیبت‌های جان‌فرسای ستون محکم انقلاب و پابرهنه‌های محروم، تنها ناظر حوادث بوده‌اند و حتی از دور هم دستی بر آتش نگرفته‌اند، نباید به مسئولیت‌های کلیدی تکیه کنند.

وی ادامه داد: حضرت امام در این تعابیر و هزاران فرمایش دیگر، به ضرورت توجّه به دوگانه‌ی فقر و غنا التفات داده و حتی تصریح نموده‌اند که فقط کسانی تا آخر خط این حرکت جهادی، ماندگار هستند که طعم فقر را چشیده باشند؛ کدام جریان انقلابی به این نگرش به مثابه‌ی گفتمان و دکترین توجّه نموده و آن را در ادبیات سیاسی و اجتماعی و فرهنگی اسلام، تعقیب کرده است؟.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی اصغر کریمی IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
    0 0
    با سلام و تحیات جریان مرفهین بی درد همان لیبرال ها و سکولارها هستتد. کسانی که بانک ها و بیت المال را چپاول کردند. ابر بدهکاران بانکی و کسانی که صنایع و املاک مردم را به نام خصوصی سازی غارت کردند عقبه مالی و پشتوانه خیانت لیبرال ها هستند. جهادسازندگی بازوی انقلاب اسلامی و بال پرواز نظام توسط غربزده هایی مستقر در سازمان بی برنامه کشور تعطیل شد. لیبرال ها = غرب زده ها هستند. آنها با نهادهای انقلابی و جهادی مخالف هستند. لیبرالیسم = سرمایه داری = شرک ماده پرستی است. ریشه تفکر ماده گرایی در قانون برنامه و بودجه 50 سال است که کشور را به سیاه چال سرمایه داری فاسد = منفعت طلب = انحصارگر - کشانده است. شیوه جهادی = مردمی = دانش بنیان - باید در متن قوانین کشور جایگزین روش فرسوده پیمانکاری شود . ان شاءالله