سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حوزه علمیه خواهران

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فاضل به فعالیت ۵۰۰ مدرسه علمیه خواهران در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: به برکت حمایت های مقام معظم رهبری رشته های متناسب خواهران در این مراکز علمی در حال شکل گیری و توسعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین فاضل، معاون آموزش حوزه علمیه خواهران امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در ساری، حوزه علمیه خواهران را یکی از رویش های انقلاب اسلامی معرفی کرد و گفت: در پرتو انقلاب اسلامی حوزه های علمیه توسعه و گسترش یافته است.

وی به فعالیت ۵۰۰ مدرسه علمیه خواهران در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: به برکت حمایت های مقام معظم رهبری رشته های متناسب خواهران در این مراکز علمی در حال شکل گیری و توسعه است.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل ادامه داد: توسعه رشته ها و مقاطع تحصیلی در حوزه علمیه خواهران براساس درختواره آموزشی و نظام جامعه تعلیم و تربیت در حال شکل گیری است.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران در ادامه سخنان خود با اشاره به شعار مدرسه محوری در سطح حوزه علمیه خواهران، تصریح کرد: در این طرح، مدارس علمیه می توانند ۲۰ واحد از ۱۹۰ واحد درسی خود را به اقتضاء فرهنگ و اقلیم در تقویم آموزشی خود مورد توجه قرار دهند.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که نباید در توسعه رشته ها غفلت شود، بیان داشت: برای راه اندازی یک رشته باید زیرساخت‌های لازم فراهم شود.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل، توجه به اثرگذاری مراکز حوزوی در جامعه را مورد تأکید قرار داد و گفت: باید در کنار توسعه کمی حوزه های علمیه اثرگذاری آنها در جامعه نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به خروجی حوزه های علمیه گذشته که حاصل آن پرورش علما، فقها و فرهیختگان بسیاری بوده است، تصریح کرد: خروجی امروز حوزه های علمیه ما نیز باید چنین شخصیت های بزرگ و اثرگذاری باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha