پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست خبری رئیس جمهور ایران و نخست وزیر عراق

حوزه/ نماینده های مجلس نمایندگان عراق به سفر مصطفی الکاظمی به ایران واکنش نشان داده و گفتند: عراق روابط تاریخی و جغرافیایی با ایران دارد، لذا دو طرف باید در مسائل اقتصادی، امنیتی و بهداشتی با هم همکاری کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، نماینده های مجلس نمایندگان عراق به سفر مصطفی الکاظمی به ایران واکنش نشان داده و گفتند: عراق روابط تاریخی و جغرافیایی با ایران دارد، لذا دو طرف باید در مسائل اقتصادی، امنیتی و بهداشتی با هم همکاری کنند.

فراکسیون التغییر عراق تأکید کرد: سفر مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق به جمهوری اسلامی ایران در کاهش شدّت درگیری های منطقه ای و بین المللی نقش مهمی دارد.

یوسف محمد رئیس فراکسیون التغییر با بیان اینکه عراق می تواند نقش بزرگی در کاهش تنش های منطقه ای از طریق  گسترش پیوند میان طرف های درگیری در سطوح منطقه ای و بین المللی داشته باشد، افزود: وضعیت جغرافیایی عراق و شرایط داخلی آن، این فرصت را به عراق می هد که به این نقش مهم عمل کند.

وی ادامه داد: عراق می تواند نقش مهمی در گسترش خطوط تجاری میان کشور های منطقه و جهان داشته باشد و موجب برقراری روابط مثبت مشترک میان کشور های منطقه و جهان شود و به کاهش شدّت درگیری ها کمک کند.

آلا طالبانی: ایران کشور مهمی است و روابط با آن باید متوازن باشد

آلا طالبانی نماینده ائتلاف کردستان گفت: ایران کشوری مهم است و روابط با آن باید متوازن باشد.

وی در گفتگویی تلویزیونی با اشاره به اینکه سفر مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق به ایران، مسلماً یک سفر اقتصادی و امنیتی است، افزود: عراق علاقمند به برقراری بهترین روابط با تمامی کشور های همسایه بر اساس احترام متقابل و حسن همجواری است.

الشمری: سفر الکاظمی، حلقه مهمی در ترسیم روابط بر اساس منافع مشترک است

کاظم الشمری نماینده ائتلاف ملی گفت: سفر مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق به ایران، حلقه مهمی در ترسیم روابط بر اساس منافع مشترک و مبانی حسن همجواری و عدم دخالت در امور داخلی است.

وی افزود: عراق از موقعیت جغرافی مهمی برخوردار است، لذا باید روابط متوازنی با تمامی کشور ها به ویژه همسایگان داشته باشیم.

الکنانی: سفر الکاظمی به ایران، گام خوبی در جهت توسعه روابط دو کشور است

احمد الکنانی عضو فراکسیون صادقون فعالسازی بُعد اقتصادی با کشور های جهان را موجب استقرار روابط با آن کشور ها دانست و بر اهمیت برقرار روابط مستحکم با کشور های همسایه به شرط احترام به حاکمیت تأکید کرد و گفت: بر این اساس سفر الکاظمی به ایران، گام خوبی در جهت توسعه روابط دو کشور است.

الفیلی: سفر الکاظمی به ایران در  این شرایط بسیار بحرانی بسیار با اهمیت است

مازن الفیلی عضو مجلس نمایندگان سفر مصطفی الکاظمی به ایران در  این شرایط بسیار بحرانی کشور را بسیار با اهمیت دانست که با هدف بحث و گفتگو در خصوص پرونده های متعدد از جمله تبادلات تجاری انجام گرفت.

وی افزود: عراق روابط تاریخی و جغرافیایی با ایران دارد، لذا دو طرف باید در مسائل اقتصادی، امنیتی و بهداشتی با هم همکاری کنند.

الفیلی تأکید کرد: عراق در این مرحله باید از سیاست محور ها دوری کند و تا روابط خوبی با همه کشور ها داشته باشد.

شایان ذکر است که مصطفی الکاظمی دیروز در سفر خود به ایران با معظم معظم رهبری، رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و تأکید کرد: هرگز عراق اجازه نخواهد داد که ایران مورد تهدید قرار بگیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha