پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
درگذشت شیخ علی بوعویش از فضلای حوزه علمیه احساء

حوزه/ علمای عربستان در بیانیه‌هایی درگذشت شیخ علی بوعویش از فضلای حوزه علمیه احساء را تسلیت گفته و اشاره کردند: شیخ بوعویس زندگی خود را وقف دین و جامعه و گسترش علوم اهل بیت (ع) و ارشاد و تبلیغی دینی نمود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، علمای عربستان هر کدام در بیانیه‌هایی درگذشت شیخ علی بوعویش از فضلای حوزه علمیه احساء را تسلیت گفته و اشاره کردند: شیخ بوعویس زندگی خود را وقف دین و جامعه و گسترش علوم اهل بیت (ع) و ارشاد و تبلیغی دینی نمود.

شیخ الدهنین در بیانیه خود گفت: درگذشت شیخ بوعویس خسارت بزرگی برای جامعه ی ماست که از فعالیت ها و خدمات وی در زمینه تدریس و تبلیغ بهره می برد. خداوند متعال مسئلت داریم این فقید را در جوار اهل بیت (ع) قرار دهد؛ چراکه در زندگی خود دوستدار آن بزرگواران و خادم شریعت بود.

شیخ ماهر البحرانی نیز درگذشت شیخ بوعویس را تسلیت گفت و اشاره کرد: وی شاگرد استاد مرحوم آیت الله سید محمد علی العلی بود و امام جماعت مساجد متعددی را برعهده داشت.

وی تصریح کرد: شیخ بوعویس زندگی خود را وقف دین و جامعه و گسترش علوم اهل بیت (ع) و ارشاد و تبلیغی دینی نمود. وی شخصیت تأثیر گذاری داشت، دیندار، با وقار، بااخلاق و متواضع بود و در جامعه حضور فعال داشت و شریک شادی و غم مردم بود.

شیخ عبدالعزیز الغشام هم درگذشت شیخ علی بوعویس را به طلاب، فضلا، اساتید حوزه علمیه و خانواده وی تسلیت گفت و بیان داشت: شیخ بوعویس، انسانی خوش قلب، آگاه و با بصیرت بود و حقوق برادری ایمانی را رعایت می کرد و در گروه های  علمی و دوستانه مشارکت داشت.

سید هاشم الشخص از دیگر روحانیون عربستان نیز شیخ بوعویس را روحانی فاضل و باتقوا و خوش اخلاق و صالح توصیف کرد و گفت: وی در حوزه علمیه و محافل دینی حضور فعال داشت و امام جماعت چند مسجد بود.

شیخ عبد الجلیل بن احمد المکرانی و شیخ حسن الراضی هم جداگانه درگذشت این عالم فاضل را تسلیت گفته و اشاره کردند: ما یکی از اعضای حوزه علمیه که با جدّیت برای خدمت به امت تلاش می کرد و در سطوح علمی، فرهنگی و اجتماعی حضوری فعال داشت را از دست دادیم.

همچنین حوزه علمیه الهدی در استان قطیف درگذشت شیخ بوعویس را به حوزه علمیه احساء تسلیت گفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha