پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مراسم اختتامیه دوره ولایت فقیه

حوزه/ حجت الاسلام عابدی نژاد ادغام سازی نظام اجتماعی جمهوری اسلامی در نظامات لیبرال دموکراسی و سرمایه داری جهانی را از دسیسه های شوم دشمنان اسلام برای مقابله با ایران دانست و تصریح کرد: استکبار همواره در تلاش است اسلام را به صورت چارچوب های وظایف فردی در نظام غیراجتماعی تصویر سازی نماید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام عابدی نژاد، قائم مقام مرکز تحقیقات دبیرخانه خبرگان رهبری در اختتامیه نخستین دوره تربیت مدرس ولایت فقیه در جامعةالمصطفی، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های مرکز تحقیقات خبرگان رهبری، بیان کرد: مأموریت اصلی مرکز تحقیقات، تولید، تبیین اصل ولایت فقیه و مسائل راهبری حکومت اسلامی است و کارویژه تخصصی بدین منظور تعریف و راه اندازی شده است.

وی، در ادامه، با بیان اینکه دوره های مختلف عمومی و تخصصی برای تربیت مدرس ولایت فقیه تعریف شده است، اظهار داشت: ضمن برگزاری دوره عمومی و کارگاه تخصصی، دوره های تکمیلی برای تربیت استادان برجسته برگزار می گردد.

قائم مقام مرکز تحقیقات دبیرخانه خبرگان رهبری توجه به مسئله مسئولیت در قبال ولایت فقیه و حکومت اسلامی را مهم ارزیابی نمود و اذعان داشت: در تعریف ولایت فقیه تلقی های مختلفی ذکر شده است؛ امام خمینی(ره) در بیان نظریه ولایت فقیه، ویژگی ایجاد تعهد  و مسئولیت را بسیار مهم می دانستند.

حجت الاسلام عابدی نژاد افزود: امام خمینی(ره) ولایت فقیه را ولایت فقه ذکر می کردند  و تأکید می نمودند که فقه از تئوری و نرم افزار اداره انسان از گهواره تا گور برخوردار است.

وی به لایه های تأسیس نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی اشاره نمود و خاطرنشان ساخت: در اندیشه امام خمینی(ره) اسلام با جمیع شئون آن حکومت است و شارع بی اعتنا نبوده، حکومت از احکام اولیه اسلام و مقدم بر تمامی احکام فرعی است.

قائم مقام مرکز تحقیقات دبیرخانه خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) بسط توحید و ولایت فقیه و ولایت الهی را به عنوان واجب ترین واجبات شرط می دانستند؛ ولایت و حکومت اسلامی، صورت اخیر اسلام بوده، همه اجزا ارزش خود را از حکومت اسلامی می گیرند و توجه به این مهم، اهمیت مسئولیت پذیری در این عرصه را نمایان می سازد.

حجت الاسلام عابدی نژاد ادغام سازی نظام اجتماعی جمهوری اسلامی در نظامات لیبرال دموکراسی و سرمایه داری جهانی را از دسیسه های شوم دشمنان اسلام برای مقابله با ایران دانست و تصریح کرد: استکبار همواره در تلاش است اسلام را به صورت چارچوب های وظایف فردی در نظام غیراجتماعی تصویر سازی نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    0 0
    دوره رسیدگی به مردم بی نوا رو هم بذارید
  • انسان IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
    0 0
    در این نظام از عدالت هم بگویید.چرا اختلاس عادی شده. اگه تعهد و تخصص نباشه.میشه هرج و مرج اقتصادی.چرا لیبرال ها به جون مردم افتادن.نظارت کجاست.