جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم مدرسی

حوزه/عضو شورای فرهنگ عمومی استان یزد گفت: هزینه های سرسام آور ازدواج و ترس در دل جوانان از زندگی آینده مانع تسریع در ازدواج می شود و دشمن برای تأخیر ۱۵ ساله در ازدواج دختران و پسران و روزه جنسی آنان در این مدت، نسخه پیچی کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدکاظم مدرسی به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه(س)و هفته ازدواج با موضوع علل تأخیر سن ازدواج جوانان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، اظهار داشت: یکی از مباحث لازم به مناسبت روز و هفته ازدواج موضوع کاهش سالیانه زاد و ولد و نیزکاهش آمار ازدواج در ایران اسلامی است.

وی افزود: در حال حاضر اگر سن ازدواج را هم از ۲۲ سالگی تا ۳۷ سالگی در نظر بگیریم، هنوز ازدواج ۱۶ میلیون جوان پشت خط ازدواج در این سنین محقق نشده است.

* ۱۴۰هزار جوان یزدی در نوبت ازدواج

عضو شورای فرهنگ عمومی یزد تصریح کرد: در استان یزد هم قریب ۱۴۰ هزار نفر دختر و پسر در نوبت ازدواج قرار دارند که متأسفانه در سال های اخیر هر ساله با پنج تا ۱۰درصد کاهش ازدواج در کشور مواجه بوده ایم و سن ازدواج هم تا ۲۶ سال برای دختران و ۲۹ سال برای پسران رشد داشته است.

*۱۵سال روزه جنسی و برنامه ریزی دشمنان

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی ابراز کرد: این امر یعنی هر جوانی حداقل باید پانزده سال روزه جنسی بگیرد و البته خوب طبیعی است ما در ماه مبارک رمضان یک ماه که بخواهیم روزه بگیریم باز خدای متعال فرجه هایی را برای بندگان خود در نظر گرفته است اما دشمن برای این ۱۵سال روزه جنسی برنامه ریزی مثل خودارضایی، سکس با حیوانات، هم جنس بازی، سکس با محارم، یا با کسانی که نامحرم هستند و ارتباطات نامشروع برنامه ریزی و نسخه پیچی کرده است که به هر حال این ها نسخه هایی است که دشمن برای جوان و جامعه اسلامی ما در نظر گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: دو امر بسیار مهم مانع تحقق ازدواج  برای جوان می شود که یکی هزینه های سرسام آور ازدواج است و دیگری نیز ترس در دل جوانان ما از زندگی آینده به وجود آمده است.

*آغاز هزینه های سنگین ازدواج از دوران نامزدی

نائب رئیس شورای حوزه علمیه یزد اذعان کرد: هزینه های ازدواج واقعا سرسام آور است و از دوران نامزدی آغاز می شود و تا عقد، تشکیل زندگی، بعد هم  فرزندآوری و تهیه سیسمونی ادامه می یابد و حل این مشکل و تسهیل هزینه ها را ضرورت جامعه اسلامی می دانیم.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی گفت: گران ترین هزینه های آئینی مربوط به کشور ماست و این را دیگر خود ما باید با همفکری و تلاش اصلاح کنیم و سبک زندگی اسلامی را الگو قرار دهیم.

وی افزود: البته دولت هم باید زمینه هایی را برای ازدواج آسان از جمله کمک هزینه ازدواج و تهیه جهیزیه، وام های مناسب و  آسان سازی شرایط مسکن را  نیز فراهم سازد.

برپایه این گزارش، گفتگو های بعدی با نائب رئیس شورای حوزه علمیه یزد و عضو شورای فرهنگ عمومی استان یزد با موضوعات «علل کاهش فرزندآوری در ایران» و « علل طلاق» در این خبرگزاری منتشر می شود.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    1 1
    سن رو از ۲۲ سالگی گرفتید که ؟! از رئیس دولت هم ... بابا یه مشکل عمده فاصله گرفتن از عنفوان نوجوانی است . در آغاز بلوغ بهانه بسیار کم است و خصال بد اخلاقی معمولا شکل نگرفته سازش بسیار راحت تر است به تجربه .
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    2 1
    برای اصلاح امور نسخه جز عین دین بدرد نمی خورد . افراد اعم از دختر و پسر به محض بلوغ حق ارضای شرعی دارند و مسیرش هم ازدواج است . تاخیر بخصوص امروزه تبعات گاه جبران ناپذیری در پی دارد . نوجوانان مزدوج ، اگر از قبل آموزش داده شوند ، می توانند در سالهای آغازین زندگیشان ، و تا امکان استقلال اقتصادی ، کنار والدین یا پدربزرگ ها و مادربزرگ ها ، زندگی کنند .