پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مهران رجبی

حوزه / یک بازیگر سینما و تلویزیون گفت: مدافعان حرم با ایثارشان برای منطقه امنیت آوردند، برای همین در برنامه‌های نمایشی باید جانفشانی آنها را نشان دهیم.

مهران رجبی بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، درباره سریال «نقطه سرخط» اظهار کرد: این سریال توانست بین مردم مخاطب لازم را به دست آورد، چون داستان آن در دل زندگی اتفاق می‌افتد. در این مجموعه قرار است به نوعی به بحث مدافعان حرم پرداخته شود، اما خوشبختانه کارگردان نحوه بیان قصه را به گونه‌ای انتخاب کرده که تماشاگر آن را می‌پسندد. این اتفاقی است که در فیلم‌های دیگری هم می‌تواند رخ دهد، اما معمولاً چندان به آن توجه نمی‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا باید به موضوع مدافعان حرم در آثار نمایشی توجه شود، گفت: آدم‌هایی در هشت سال دفاع مقدس وجود داشتند که برای حفظ امنیت کشور و ملت از عزیزانشان گذشتند و به جهاد برخاستند. شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان بزرگانی بودند که تا ابد بر گردن این کشور صاحب حق خواهند بود. مدافعان حرم نیز چنین هستند، چون در شرایطی که داعشیان با جنایات خود ترس به دل مردم جهان و منطقه انداخته بودند، قیام کردند و بر علیه این دژخیمان به جهاد برخاستند و توانستند برای مردم منطقه امنیت به همراه آورند، برای همین وظیفه سینما و تلویزیون است که چنین ایثاری را به گونه‌ای زیبا ترسیم کنند.

این بازیگر ادامه داد: نکته دیگری که باعث شده این سریال مورد توجه واقع شود شخصیت‌پردازی خوبی است که از آدم‌ها در این کار دیدیم. در این مجموعه بر خلاف بسیاری از کارها، آدم ها به صورت فرازمینی تصویر نشده بودند، بلکه انسان‌هایی بودند که پیرامون ما زیاد هستند، تنها کافیست با دقت به اطراف خود نگاه کنیم تا متوجه آنها بشویم.

وی متذکر شد: من هشت سال دفاع مقدس را از نزدیک لمس کرده‌ام و می‌دانم که رزمندگان در اوقات فراغت خود چگونه وقت را می گذراند. در زندگی رزمندگان شادی جایگاه ویژه‌ای داشت، چون اگر قرار باشد شادی نباشد امید هم کم رنگ می‌شد. در «نقطه سرخط» سعی شده چنین شادی و امیدی را کار دیده شود، هرچند پرداختن به شادی قرار نیست بهانه‌ای برای زیر سوال بردن برخی ارزش‌ها شود، بنابراین نیاز است نویسنده‌ای خوب متن چنین کارهایی را بنویسد، اتفاقی که فکر می‌کنم در این مجموعه به خوبی رخ داد.

رجبی در پایان گفت: قصه‌هایی که در آن به ارزش‌های انقلاب توجه می‌شود، تنها نباید در تلویزیون تولید شوند، بلکه باید در سینما و شبکه نمایش خانگی هم نمود آن را ببینیم، چون تجربه نشان داده اگر تولیدات اینچنینی توسط بخش خصوصی تولید شود شاید بتواند تاثیرات آن گسترده‌دار باشد به شرطی‌که دولت از تولیدکنندگان چنین کارهایی حمایت کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    0 0
    احسنت بر شما . آقا مهران تصویری با محاسن از شما دیدم ، خیلی زیبا بود ، بحمد الله در روشن بینی سیاسی موفقید ، إن شاء الله در تزین به زینت همیشه خداوندی هم موفق باشید . خداوند ریش را به عنوان اولین زیور شادی بخش به حضرت آدم مرحمت فرمود ، مزین بدان و مروجش باشیم .