جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله سعیدی - نمازجمعه قم
عکس آرشیوی

حوزه/ امام جمعه قم راهبرد مقاومت فعال را چاره کار در برابر آمریکا دانست و اظهار داشت: آمریکا باید بداند در برابر هر جنایتی که مرتکب می شود، منتظر انتقام و ضربه سخت مومنین باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه که در مصلی قدس شهر قم برگزار شد، با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) عنوان کرد: چه بسا لحظه ای انسان بر اثر شهوات خوش باشد، اما عمری را در حزن و اندوه خواهد بود.

وی افزود: وقتی بساط گناه برای یوسف صدیق فراهم شد، پاسخ ایشان این بود که انسان وقتی به یاد خدا باشد، در تنگناها و بن بست ها، یاد خدا راه را می گشاید.

امام جمعه قم گفت: دقت در افکار و رفتار و بررسی ویژگی های جریان صدر اسلام می تواند جامعه امروز ما را در برخورد با افکار مشابه با عهد پیامبر(ص) آشنا کرده و امت را بصیرت بدهد.

آیت الله سعیدی مطرح کرد: در جنگ حنین هنگامی که عده زیادی از مسلمانان به دلیل غرور و همچنین ترس از دشمن، خود را باخته و پا به فرار گذاشتند و تنها عده کمی باقی مانده بودند.

وی ادامه داد: پیامبر(ص) از طرفی برای فرار مسلمانان و از طرف دیگر برای طمع دشمن نگران بودند، در این لحظه خداوند سکینه و آرامش را بر پیامبر(ص) و مومنین نازل فرمود، همچنین خداوند با لشکریان نامرئی مومنین را نصرت فرمود.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) بیان کرد: خداوند به پاس حرمت پیامبر(ص) و به دلیل مقاومت مومنین، جبهه حق را پیروز کرد.

آیت الله سعیدی با اشاره به آیه هایی از سوره انفال تصریح کرد: جنود الهی و سپاه نامرئی مستقیما وارد جنگ نشدند، بلکه مومنین با این امدادها روحیه پیدا کرده و در مقابل دشمن پیروز شدند.

وی آرامش روحی را از مهمترین عوامل پیروزی در جهاد دانست و اضافه کرد: حقارت و ذلتی که کفار در پی شکست متحمل شدند بسیار تحقیرآمیز بود.

نماینده ولی فقیه در قم اظهار داشت: درست است که خداوند با کفار متجاوز چنین برخوردی دارد، اما باید بدانیم که خداوند سنت های دیگری هم دارد و آن شکست دادن انسان های مغرور است، درست مانند جنگ حنین که مسلمانان به قدرت خودشان غره شده و اتکا به قدرت الهی را نادیده گرفتند.

آیت الله سعیدی ابراز کرد: پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) هم در جنگ حنین حضور داشتند، اما خداوند در همین جنگی که این بزرگان حضور داشتند، درس خود را به مسلمانان غافل داد.

وی با اشاره به سالروز شهادت زائران خانه خدا در سال ۶۶ افزود: در این حادثه ماموران و دست نشاندگان آمریکای جنایتکار زائران را به حرم امن الهی به گلوله بستند.

امام جمعه قم سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی را موردتوجه قرار داد و گفت: ۵ مرداد یوم الشکر بوده و نماز جمعه با نقش بی بدیل خود در تحکیم اقتدار تاسیس شد.

آیت الله سعیدی با تاکید بر اینکه منافقین در عملیات مرصاد خباثت خود را ثابت کردند، مطرح کرد: در این هفته شهادت امام باقر(ع) را داریم که از نزدیک صحنه عاشورا و ظلم به اهلبیت(ع) را درک کرد.

وی ادامه داد: کسانی که با خوش خیالی دم از ولایت اهلبیت(ع) می زنند اما دروغ می گویند و اختلاس می کنند، به انحراف کشیده شده اند.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) بیان کرد: در روز عرفه دعا برای فرج امام زمان(عج) در راس دعاهای ما بوده و رفع گرفتاری و بیماری و قطع شر ویروس منحوس کرونا از جهان در دعاها فراموش نخواهد شد.

آیت الله سعیدی دیدار نخست وزیر عراق با رهبر معظم انقلاب را موردتوجه قرار داد و تصریح کرد: این دیدار نشان گر روابط عمیق و راهبردی ایران و عراق بوده و نقش محوری آیت الله سیستانی و تقویت حشدالشعبی تضمین کننده استقلال و پیشرفت عراق است.

وی اضافه کرد: نخست وزیر عراق نشان داده که به ارتباط با ایران علاقه‌مند بوده و بازگشایی مرزها در همین راستا است، بدون شک روابط ایران و عراق مخالفینی دارد که از جمله آن آمریکا است، اما نباید از این رژیم ترسید، چرا که هیچ غلطی نمی تواند بکند.

نماینده ولی فقیه در قم، راهبرد مقاومت فعال را چاره کار در برابر آمریکا دانست و اظهار داشت: آمریکا باید بداند که در برابر هر جنایتی که مرتکب می شود، باید منتظر انتقام و ضربه سخت مومنین باشد.

آیت الله سعیدی ابراز کرد: ملت ایران و عراق هرگز ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را فراموش نمی کنند و جمهوری اسلامی ایران قطعا ضربه متقابل را به آمریکایی ها خواهد زد.

وی افزود: آنچه که در روابط دوجانبه برای جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت است، منافع، مصالح، امنیت، عزت، اقتدار منطقه ای و بهبود شرایط در عراق است.

امام جمعه قم با اشاره به پیامدهای ویروس کرونا گفت: این ویروس تا به حال رکود در بخش تولید و دیگر آثار منفی را در پی داشته است، اما این ویروس از طرفی باعث شده که اتفاقات خوبی هم رخ دهد.

آیت الله سعیدی مطرح کرد: رهبر انقلاب مدت هاست تلاش می کنند که این مطلب را به عده ای بفهمانند که اگر اراده کنیم می توانیم، برای مثال تقویت بخش بهداشت و مقابله با بخش بیولوژیکی، اثبات کارایی عملکرد جهادی و روحیه انقلابی و اثبات مجدد قدرت جمهوری اسلامی در بسیج مردمی دستاوردهای دیگر این ویروس بوده است.

وی ادامه داد: همه فهمیدند که ارکان بهداشت جمهوری اسلامی نه تنها از کشورهای غربی عقب تر نیست، بلکه به مراتب کارآمدی بیشتری دارد.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) بیان کرد: در جریان ویروس کرونا ثابت شد که اگر بخش تولید و عملکرد جهادی وارد کار شود و دولت به صورت جدی از تولیدکنندگان حمایت کند، هم رونق تولید و هم جهش تولید محقق خواهد شد.

آیت الله سعیدی تصریح کرد: کاهش مصرف بنزین، کاهش ترددها و آلودگی هوا، بهبود طبیعت و جلب توجه مردم به بحث بهداشت از آثار دیگر این ویروس است.

وی اضافه کرد: بشر در این فراگیری کرونا فهمید که باید به عجز خود در برابر قدرت الهی معترف باشد؛ گذشتن از آرم ها و پرداختن به آرمان ها از دیگر دستاوردهای کرونا است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha