چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام حکمت حکیمی فر

 حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار گفت: آمریکایی ها به دنبال این بودند که هواپیما را از مسیر تعریف شده اش خارج کنند و به تیررس پدافند سوریه ببرند که آن را با موشک سرنگون کنند که با این نقشه به دنبال ایجاد یک فشار داخلی در ایران بودند تا این همه خون که در دفاع از حریم امامت و ولایت داده ایم دو دستی همه آنها را تحویل آمریکایی ها بدهیم.

حجت الاسلام حکمت حکیمی فر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کردستان با اشاره به تعرض هواپیماهای جنگی ارتش تروریستی آمریکا به هواپیمای مسافربری ماهان، اظهار داشت: در واقع تعرض یا حمله این دو فروند هواپیمای جنگی آمریکا در آسمان سوریه به هواپیمای مسافربری ماهان که موجب تهدید خلبان و مسافرانی که از تهران به مقصد بیروت در حرکت بودند و جان مسافران را به مخاطره انداخت نشان می دهد که دولت خونریز و سفاک آمریکا، نه تنها در منطقه به افراد بی گناه روی زمین امان نمی دهند،  بلکه در آسمان هم بی گناهان را تهدید می کنند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) بیجار گفت: جالب اینجاست که فرماندهی نیروهای تروریستی سنتکام در خاورمیانه مدعی است که هواپیمای مسافربری ماهان به منطقه ممنوعه اطراف پایگاه نظامی «تنف» در شرق سوریه نزدیک شده است و خلبان آن به درخواست های رادیویی ارتش آمریکا پاسخ نداده که این ادعایی دروغ و گزاف است.

امام جمعه شهرستان توپ آغاج در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در واقع اصل ماجرا این بوده که آمریکایی ها به دنبال به مخاطره انداختن جان مسافران بوده اند.

این استاد حوزه علمیه کردستان بیان داشت: حضور نظامی آمریکا در منطقه یک تهدید علنی و واقعی است آن هم نه تنها برای ایران، بلکه برای تمام خاورمیانه.

حجت الاسلام حکیمی فر عنوان داشت: ایران اخراج نیروهای آمریکایی از خاورمیانه را شرط ثبات این منطقه می داند یعنی اخراج آمریکایی ها مساوی است با ثبات منطقه، چون به این نتیجه رسیده ایم که این اقدام اخیر آمریکا اقدامی علیه سلامت شهروندان عادی است.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) بیجار گفت: حال سؤال اینجاست که آمریکا براساس کدام قانون؛ منطقه ای را در یک کشور مستقل مثل سوریه به عنوان منطقه ممنوعه خودش درآورده است و به خودش اجازه داده که پرواز هواپیماهای کشورهای منطقه که براساس پروتکل «ایکائو» صورت می گیرد را مورد بازرسی قرار داده و به عنوان ماموریت عادی تلقی کند؟!!.

این استاد حوزوی ادامه داد: این حرکت آمریکایی ها و حرکت نیروهای تروریستی آنها در این مکان نشان از وادادگی این دولت جنایتکار است و نهایت شکست خودش را دیده است و دست به این جنایت ها می زند.

وی خاطرنشان ساخت: البته آمریکایی ها چندین مورد تعرض به هواپیماهای مسافربری را دارند که یکی از آنها حمله موشکی ناو «وینسنس» به هواپیمای مسافربری ایرباس در ۱۲ تیر سال ۶۷ در نزدیک تنگه هرمز بود که باعث شهادت نزدیک به ۲۰۰ نفر از جمله ۶۰ کودک و ۵۰ زن شد.

حجت الاسلام حکیمی فر با اشاره به اینکه این اولین بار نیست که آمریکایی ها چنین جنایت هایی را انجام می دهند، عنوان کرد: آمریکایی ها حق بازرسی از هواپیماهای مدنی کشوری بر فراز یک کشور دیگر را از کجا به دست آورده اند؟! کدام تاریخ این اتفاق را رقم زده است؟!.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) بیجار تاکید کرد: همگی خوب به خاطر داریم که چند روز پیش در دیدار الکاظمی؛ نخست وزیر عراق با رهبر معظم انقلاب، امام خامنه ای بر ضرورت خروج آمریکا از منطقه تاکید فراوان داشتند که این بیان معظم له از واجبات ثبات برای خاورمیانه می باشد.

این استاد حوزه علمیه کردستان بیان داشت: وقت آن است که در پیگیری سیاست ثبات‌بخشی به منطقه، به آمریکایی ها بگوییم که کشور سوریه منطقه ممنوعه ماست که با هر گونه حضور شما در سوریه برخورد خواهیم کرد و شما اینجا چه غلطی می کنید؟

وی با اشاره به اینکه تمام آسمان کشورهای خاورمیانه یک آسمان مشترک محسوب می شود، بیان داشت: یک ضرب المثل قدیمی می گوید که «خودکرده را تدبیر نیست»؛ یعنی خود این کار را آغاز کرده اید و جای گلایه ای نیست.

حجت الاسلام حکیمی فر عنوان داشت: ان شاء الله شاهد سیلی سخت رزمندگان اسلام بر چهره آمریکا خواهیم بود و انتقام سخت انجام خواهد شد، زیرا ما هنوز خون خواهی نکرده ایم.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) بیجار گفت: آمریکایی ها به دنبال این بودند که هواپیما را از مسیر تعریف شده اش خارج کنند و به تیررس پدافند سوریه ببرند که آن را با موشک سرنگون کنند که با این نقشه به دنبال ایجاد یک فشار داخلی در ایران بودند تا این همه خون که در دفاع از حریم امامت و ولایت داده ایم دو دستی همه آنها را تحویل آمریکایی ها بدهیم.

امام جمعه توپ آغاج در پایان سخنان خود یادآور شد: البته مشکل این نقشه آنها این بود که فکر دست سردار حسین؛ شهید حاج قاسم سلیمانی را نکرده بودند و ما نباید بیکار بنشیم و باید مانند ماجرای ناو انگلیسی درس بزرگی به آمریکایی بدهیم که هرگز فراموش نکنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha