پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
اینستا

حوزه/ بر اساس متن قانون اساسی اختیارات و شئون رهبری و ولایت مطلقه فقیه مشخص شده است و عبارت «مطلقه» عبارتی است که دلالت بر طلاق همه امور شرعی است که در فقه قید شده است. اما این مسئله همیشه محل اختلاف بوده و به دلیل ناآگاهی و یا بعضا غرض ورزی، تفسیرهای دیگری از این مفهوم می‌شود!

به گزارش خبرگزاری حوزه، شبکه تلویزیونی افق در صفحه‌ مجازیش بخشی از فیلم «مستندی برای تاریخ» را منتشر کرده است. در این مستند، محمدعلی صمدی محقق و پژوهشگر تاریخ با اشاره به جایگاه رهبری در قانون اساسی می‌گوید: اختیارات رهبری مانع از تکرار تجربیات تلخ تاریخی در حکومت‌های دیکتاتوری است. انحلال مجلس یا عزل رئیس جمهور در اختیار رهبری نیست! رهبری به هیچ‌کدام از نمایندگان مجلس نمی‌تواند "تو" بگوید! البته به صورت ارشادی می‌تواند به مسؤولان نکاتی را مطرح کند.

بر اساس متن قانون اساسی اختیارات و شئون رهبری و ولایت مطلقه فقیه مشخص شده است و عبارت «مطلقه» عبارتی است که دلالت بر طلاق همه امور شرعی است که در فقه قید شده است. اما این مسئله همیشه محل اختلاف بوده و به دلیل ناآگاهی و یا بعضا غرض ورزی، تفسیرهای دیگری از این مفهوم می‌شود!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha