سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تصاویر/ سفر معاون ارتباطات و امور حوزه‌های علمیه خواهران کشور به سمنان

حوزه/ حجت الاسلام نجم گفت: نقش حوزه علمیه خواهران در عرصه فرهنگ سازی کم نظیر است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام مهدی نجم، در آیین تکریم و معارفه مدیر جدید حوزه علمیه خواهران استان سمنان، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اظهار داشت: پیروزی انقلاب اغازگر یک عصر جدید در دنیای ماست؛ آنچه که در دستاوردهای انقلاب اسلامی در فرمایشات مقام معظم رهبری است در حیطه خود سازی، جامعه پردازی و تمدن سازی است و ما باید بدانیم که در تمدن سازی کجای کار هستیم؟

مدیر جدید حوزه علمیه خواهران استان سمنان تصریح کرد: حوزه علمیه خواهران در طول حوزه علمیه برادران نیست، بلکه در عرض حوزه برادران بوده و در کنارش ایستاده است.

وی افزود:طبق سند بیانیه گام دوم؛ افزایش چشم گیر معنویت و اخلاق در فضای عمومی جامعه، کاری است که انتظار میرود حوزه خواهران بتواند به پیشبرد آن کمک کند.

حجت الاسلام نجم خاطرنشان کرد: تبدیل شدن حوزه خواهران از یک نهاد صرفا تبلیغی در سطح قم به یک نهاد علمی و تخصصی و پژوهشی که به تولید علم منتج شود، در یک چشم انداز ۱۵ ساله که در معاونت پژوهش حوزه های علمیه خواهران تعریف شده و در ۵ ساله سوم این انتظار می رود که ما به نتیجه تولید علم برسیم.

وی گفت: نکته بعدی که مورد انتظار است، اینکه اساتید و طلبه ها برای ایجاد فرصتی جهت دیده شدن جامعه زنان در سطح منطقه و در حیطه ملی و حتی بین المللی همت و تلاش کنند و در عرصه های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، منطقه ای و ملی و بین المللی بتوانیم مفید واقع شویم که این امر با کار جهادی ممکن است.

مدیر جدید حوزه علمیه خواهران استان سمنان گفت: یک ترسیم قشنگی مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور داشتند اینکه همه ما در ستاد مانند یک تیم فوتبال هستیم و عزیزان در مدارس و کادر و اساتید همه در خدمت تیم هستند تا آن تیم گل بزند و پیروز شود و پس از پیروزی بقیه هم در این پیروزی شریک هستند؛ لذا تلاش همگان باید باشد تا طلبه ها در همه زمینه ها پیشرفت کنند.

وی با تقدیر از حجت الاسلام صابریان، مدیر سابق حوزه خواهران سمنان افزود: حجت الاسلام آقای صابریان کار را در همه زمینه ها هم نرم افزاری هم سخت افزاری جلو بردند و کار را برای ما آسان کردند و از تلاش های کادر استان و مدارس علمیه خواهران تشکر ویژه دارم و ما امیداوریم از دعای خیر امام زمان(عج) بهره مند باشیم و بتوانیم قبل از اینکه دستمان از این دنیا کوتاه شود برای دین کاری انجام دهیم.

خبرنگار: فاطمه رحیم زاده

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha