پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عابدینی

حوزه/  در نشست ماهانه ائمه جمعه استان قزوین از حجت الاسلام‌ موسوی موینی، امام جمعه سابق محمدیه قدردانی شد

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در نشست ماهانه ائمه جمعه استان قزوین که در شبستان امیرالمؤمنین(ع) مسجدالنبی(ص) برگزار شد، با یادآوری سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: شروع نماز جمعه، یادآور نهضت رسول اکرم(ص) بود و با این اتفاق مردم با همه وجودشان ابعاد معنوی، ایمانی، انقلابی و نهضت دینی را احساس کردند.

 وی تصریح کرد: پیامبر(ص) وقتی از مکه به مدینه هجرت کردند، زمانی که شرایط برگزاری نماز جمعه فراهم شد، آن را اقامه کردند و اقدام امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در همین راستا قرار داشت.

 امام جمعه قزوین در ادامه پیروی از فرمان رهبر معظم انقلاب را در خصوص تحقق نهضت تعاون و احسان، ضروری دانست و خاطرنشان کرد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی انتظار دارند هر روز شاهد رشد روحیات بخشش و انفاق در جامعه باشیم و این نهضت گام جدی در این راستا و همچنین حل مشکلات معیشتی مردم است.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: مرحله دوم را حضرت آقا بسیار جدی‌تر مطرح کرده‌اند و ان‌شاءالله کاری کنیم که نهضت تعاون، مواسات و احسان استمرار پیدا کند و این مهم را به سمت توسعه اشتغال‌های پایدار سوق دهیم.

 وی عنوان کرد: دهه ولایت و عید غدیر را با عظمت و باشکوه برگزار کنیم چرا که موضوع ولایت از نگاه رسول گرامی اسلام(ص) و دین بسیار حائز اهمیت است و فرهنگ حیاتی غدیر باید بیش از پیش ترویج یابد.

 امام جمعه قزوین به خطرات بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: اگر این موضوع جدی گرفته نشود و سفارشات لازم را به مردم نکنیم، وظیفه شرعی خود را انجام نداده‌ایم و به همین خاطر و نگاه‌های فرهنگی، نماز جمعه قزوین را تعطیل کردیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی همدردی با مردم فقیر و محروم را امری ضروری عنوان کرد و افزود: اگر با مردم احساس همدردی نکنیم و تلاشی برای حل مشکلات آنها انجام ندهیم، معضلات بسیاری به همراه خواهد داشت و به همین خاطر رساندن صدای عدالت‌خواهانه مردم به گوش مسئولان از وظایف ائمه جمعه است و باید همراه، همدرد و بیانگر دردهای مردم باشیم.

 وی اظهار کرد: بسته‌های حمایتی که به مردم داده می‌شود باید در دراز مدت تغییر یابد و تلاش کنیم تا چرخه تولید را فعال کرده و ریشه مشکلات معیشتی و اقتصادی را بنیادی‌تر برطرف کنیم و این مهم را در گام‌های بعدی نهضت تعاون و احسان جدی بگیریم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به فتنه‌های اخیر آمریکا و ضد انقلاب گفت: آمریکایی‌ها و هم پیمانان آنها تلاش می‌کنند تا به جمهوری اسلامی ایران آسیب وارد کنند و باید مراقب این شرایط باشیم و اجازه سوء استفاده را به دشمنان ندهیم.

 در ابتدای این جلسه که پس از نخستین رزمایش نهضت تعاون و احسان برگزار شد، هدایت‌الله جمالی‌پور استاندار قزوین نیز حضور یافت و ائمه جمعه مشکلات مناطق مختلف استان را با استاندار در میان گذاشتند.

در پایان، حجت الاسلام والمسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اهداء لوحی از سالها خدمات حجت الاسلام‌ موسوی موینی امام جمعه سابق محمدیه قدردانی کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha