جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست

حوزه/ نشست بررسی مشکلات تبلیغ در استان سیستان  و بلوچستان، امروز  با حضور تربیت شدگان حوزه های علمیه این استان و برخی از اساتید تبلیغات مذهبی، در سالن جلسات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نشست بررسی مشکلات تبلیغ در استان سیستان و بلوچستان، امروز با حضور تربیت شدگان حوزه های علمیه این استان و برخی از اساتید تبلیغات مذهبی، در سالن جلسات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی در قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش: نسبت حوزه های علمیه و انقلاب اسلامی و تأثیر تلقی از این نسبت در تعریف هویت فعالیت های پژوهشی طلاب و روحانیون؛ ضرورت گره خوردن هویت های پژوهشی، تربیتی و تبلیغی طلاب و روحانیون و غلبه بر نگرش های انفکاکی؛ تربیت برای تربیت در مقابل تربیت مأموریت گرا؛ تربیت مأموریت گراست که می تواند باری را بردارد و تحولی خلق کند. این تربیت است که می تواند سه گانه پژوهش، آموزش و تبلیغ را به یکدیگر به شکل طبیعی متصل سازد؛ تربیت مأموریت گرا می تواند بر احساس عدم هویت کاری و کارویژه ای فائق آید و آن را به طور طبیعی منحل کند؛ گره زدن میدان به کتابخانه و تصرفات عینی به پژوهش راهبرد پیشرو و گره بازکن در عرصه تولید علوم انسانی اسلامی می تواند باشد؛ رویکردهای نظری و فلسفه مضافی دچار برخی انسدادها هستند؛ معرفی کارگروه های پژوهشکده و ایده های مرکزی شکل‌دهی هر یک، از اهم مطالبی بود که دراین نشست مورد بحث گفتگو قرار گرفت.
شایان ذکر است: در پایان برخی فرصت های همکاری تربیت شدگان حوزه های علمیه استان سیستان  و بلوچستان خصوصا شاغلان به تحصیل در شهر قم برای همکاری با پژوهشکده مورد بررسی قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha