جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مسجد

حوزه/۴ کشور عربی از برگزاری نماز عید سعید قربان به صورت محدود یا کامل خبر دادند و ۷ کشور دیگر به عدم برگزاری نماز عید قربان اشاره کرده و ۱۱ کشور دیگر هنوز تصمیمی در این خصوص نگرفته اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، چهار کشور عربی از برگزاری نماز عید سعید قربان به صورت محدود یا کامل خبر دادند و ۷ کشور دیگر به عدم برگزاری نماز عید قربان اشاره کرده و ۱۱ کشور دیگر هنوز تصمیمی در این خصوص نگرفته اند.

کشور هایی که نماز عید قربان در آن برگزار می شود:

کویت: سخنگوی دولت کویت اعلام کرد که هیئت وزیران با برگزاری نماز عید قربان در تمامی مساجد و نماز خانه هایی که وزارت اوقاف و امور اسلامی مشخص کرده به شرط رعایت دستور العمل های وزارت بهداشت، موافقت کرده است.

اردن: وزارت اوقاف اعلام کرد، نماز عید قربان در تمامی مساجد کشور و نماز خانه های کشور با رعایت توصیه های بهداشتی و سلامت عمومی برگزار می شود.

عربستان: وزارت امور اسلامی عربستان از برگزاری نماز عید قربان در مساجد خبر داد و گفت: صدها مسجد را در سرتاسر کشور برای نماز عید مشخص کرده است.

قطر: مقامات بازگشایی محدود مساجد و نمازخانه ها برای برگزاری نماز عید قربان با رعایت دستور العمل های بهداشتی خبر داد.

کشور هایی مثل مراکش، الجزایر، مصر، سوریه، عمان، امارات و عراق از عدم برگزاری نماز عید قربان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا خبر دادند و گفتند: نمازگزاران می توانند نماز عید را در خانه های خود به صورت جماعت یا فرادا به جا بیاورند.

۱۱ کشور دیگر عربی هنوز موضع خود را در خصوص برگزاری نماز عید قربان در مساجد و مکان های عمومی اعلام نکرده و تصمیمی در این رابطه نگرفته است.

اسامی این کشورها؛ لیبی، فلسطین، لبنان، یمن، تونس، سودان، بحرین، سومالی، موریتانی، جیبوتی و کومور است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha