جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق

حوزه/ آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای کربلا به مسئولین عراقی توصیه کرد، درهای اماکن زیارتی و مساجد عراق را با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و ضدعفونی در ایام عید قربان بازگشایی کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق به مسئولین عراقی توصیه کرد، در های اماکن زیارتی و مساجد عراق را با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و ضدعفونی در ایام عید قربان بازگشایی کنند.

آیت الله مدرسی در بیانیه ای به مناسبت نزدیکی عید سعید قربان گفت: به روز عرفه و موسم رحمت الهی نزدیک می شویم و مؤمنین سرتاسر جهان با زبان های مختلف به سوی پروردگار بخشنده که به ما وعده رحمت داده روی می آورند و روز عید قربان امید داریم که هر کس از گناهان توبه کند، مثل یک کودک تازه متولد شده، پاک و پاکیزه شود. در این مناسبت مبارک امسال به پروردگان رحمان پناه ببریم تا بلا و گرفتاری را از ما دور گرداند و ما را به روز های عزّت و آرامش بازگرداند.

ایشان تأکید کرد: این مناسبت بزرگی است که اگر از دست بدهیم، ممکن است بار دیگر تا ماه رمضان آینده نصیبمان نشود.

آیت الله مدرسی ادامه داد: در نبود موسم حج امسال، محرومیت بزرگ از زیارت حضرت اباعبد الله الحسین سید الشهدا (علیه السلام)  در کربلای معلی و همچنین در شرایط کرونایی که ما را از برکت مساجد و اماکن زیارتی محروم کرده است، بیایید خانه هایمان را به محل ذکر تبدیل کنیم که خداوند متعال می فرماید: (فی‏ بُیُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَنْ تُرْفَعَ وَ یُذْکَرَ فیهَا اسْمُهُ یُسَبِّحُ لَهُ فیها بِالْغُدُوِّ وَ الْآصالِ *رِجالٌ لا تُلْهیهِمْ تِجارَةٌ وَ لا بَیْعٌ عَنْ ذِکْرِ اللَّهِ)”.(این نور هدایت) در خانه‌هایی است که خدا اذن داده رفعت یابند و نام او در آنها ذکر شود. در آنها بامدادان و شامگاهان او را تسبیح گویند).

این عالم عراقی اشاره کرد: آیا حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) نفرمودند: « جُعِلَتْ لِیَ الْأَرْضُ مَسْجِداً وَ طَهُوراً».( روی زمین سجده گاه و پاک کننده برای من قرار داده شده است). هر کدام ما از ما گوشه ای از خانه را به مدت سه روزی برای راز و نیاز با خداوند اختصاص دهیم و خانواده بر سر سفره قرآن، نماز و توسل به درگاه خداوند سبحان جمع شوند تا این بلای بزرگ را از همگی برطرف کند و کرامت و برکت را به ما عطا فرماید.

آیت الله مدرسی به مسئولین عراقی توصیه کرد که در این روزها، در های اماکن زیارتی و مساجد را با رعایت اصول بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و ضدعفونی بازگشایی کنند.

ایشان افزود: این قابل قبول نیست که مراکز تجاری و حتی مراکز لهو باز باشد، در حالی که خانه های خدا بسته است. آیا ما به عنوان مسلمان از نماز، دعا و ارتباط با یکدیگر امید و قدرت نمی گیریم، آیا خداوند متعال نفرمود: (وَ قالَ رَبُّکُمُ ادْعُونی‏ أَسْتَجِبْ لَکُمْ).: ( مرا بخوانید تا اجابت کنم شما را).

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha