پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر تداوم روند کمک‌رسانی به نیازمندان و آسیب دیدگان از ویروس کرونا در قالب رزمایش مواسات، گفت: در مرحله دوم مواسات باید جنبه مردمی این رزمایش پررنگ‌تر باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست هماهنگی مرحله دوم اجرای رزمایش مواسات، اظهار کرد: در مرحله اول طرح همدلی و کمک مؤمنانه مواسات افراد نیازمند با کمک حداقلی مردمی و ادارات توانستند نیاز خود را برطرف سازند.

وی با تأکید بر تداوم روند کمک‌رسانی به نیازمندان و آسیب دیدگان از ویروس کرونا، افزود: در مرحله دوم مواسات باید جنبه مردمی آن پررنگ‌تر باشد؛ به‌گونه‌ای که رغبت و اشتیاق فراوانی برای کمک کردن داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: مدیران باید در مرحله دوم کمک مؤمنانه مواسات، مردم را باشکوه‌تر به صحنه بیاورند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: باید صداوسیما و رسانه‌ها ریشه‌ها و زمینه‌های تقویت کمک‌های مردمی را برجسته کنند تا شایعات به وجود آمده خنثی شود؛ به‌گونه‌ای که تجلی ایثار را در ملت ایران ببیند و آن را ممتاز و پررنگ کنند.

امام‌جمعه بجنورد افزود: از سوی دیگر باید متولیان و دست‌اندرکاران رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه شفاف‌سازی را در همه کمیته‌ها و در تمامی مراحل سرلوحه کار خود قرار دهند تا از شایعات به دور باشد.

وی افزود: در مرحله اول طرح مواسات، ادارات و نهادها آن‌چنان‌که شایسته و بایسته بود حضور نداشته و برخی از دستگاه‌ها نقش‌آفرینی کم‌رنگی داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: دستگاه‌هایی که در رزمایش مواسات لیست نیازمندان را تهیه می‌کنند هدف آن‌ها کسانی باشند که واقعاً نیاز دارند تا از طریق مواسات نیازشان تأمین شود.

وی افزود: اولین اقدام در مرحله دوم مواسات باید توزیع گوشت قربانی در بین نیازمندان باشد، زیرا این روزها به مناسبت عید قربان، قربانی‌های فراوانی صورت می‌گیرد که باید سهم نیازمندان در این قربانی‌ها به‌صورت ویژه دیده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha