شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید محمدکاظم مدرسی

حوزه/نائب رئیس شورای حوزه علمیه یزد یکی از عوامل کاهش جمعیت در ایران را سبک زندگی بیان کرد و مدیریت کریمانه برای کاهش هزینه های فرزندآوری را از سوی دولت خواستار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، نائب رئیس شورای حوزه علمیه یزد در بخش اول گفتگوی خود که به مناسبت هفته ازدواج در این خبرگزاری منتشر شد، یکی از مشکلات مهم جوانان امروز در کشور و استان یزد را بالارفتن سن ازدواج با تأخیر ۱۵ ساله و برنامه ریزی دشمنان برای ۱۵ سال روزه جنسی جوانان ایرانی معرفی کرد و هزینه های سنگین ازدواج و سبک زندگی در این زمینه را از دلایل مهم در بالارفتن سن ازدواج جوانان دانست.

بیشتر بخوانید:

نسخه پیچی دشمن برای ۱۵ سال روزه جنسی جوانان ایرانی

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم مدرسی در بخش دوم گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، به موضوع فرزندآوری در ایران پرداخت و اظهار داشت: در بعضی از کشورها  پس از زاد و ولد چهارم اگر پدر و مادری مشغول به کار باشند حقوق  آن ها دوبرابر می شود اما متأسفانه ما هنوز نتوانسته ایم برای فرزند چهارم به صورت رسمی و در عمل«بیمه» را در نظر بگیریم.

تعجب دنیا از سیر نزولی جمعیت در ایران

وی ابراز کرد: در بین کشورهای دنیا سریع ترین سیر نزولی جمعیت متعلق به ایران است و در زمینه آمارفرزند آوری یعنی سه و نه دهمی که ما در سال ۶۰ بوده ایم در طول ۳۰ سال به به زیر یک رسیده است.

نائب رئیس شورای حوزه علمیه یزد بیان کرد: مجامع دنیا نیز تعجب می کنند که اصلا چگونه ایران توانسته در طول ۳۰ سال با توجه به اعتقادات مذهبی که وجود داشته است این مقدار سیر نزولی را آن هم  با این سرعت طی کند.

هزینه های سرسام آور زندگی مانعی بر سر راه افزایش جمعیت

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی تصریح کرد: بعضی از این اتفاقات به خاطر هزینه های سرسام آور تأمین مسکن، درمان، آموزش و سبک زندگی است و این سبک زندگی سعادت آفرین نیست و هم در مسیر بهره وری از عمر قرار ندارد.

دولت به فریاد جامعه برسد

وی، تجدید نظر در سبک زندگی امروزی را خواستار شد و افزود: هزینه های زندگی را می توان در ابتدا با مهریه های کم و جهیزیه های متعارف ارزان قیمت مدیریت کرد. همچنین دولت هم باید به فریاد جامعه برسد و به صورت کریمانه نه فقیرانه، در این جریان سرمایه گذاری کند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان یزد خاطر نشان کرد: ما یک درصد جمعیت دنیا را داریم، اما کارشناسان معتقدند نزدیک به ده درصد بین هفت تا هشت درصد منابع طبیعی مورد نیاز اسنان در کشور ما وجود دارد.

معیشت کمیته امدادی مردم!!/ دولت کریمانه عمل کند

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی با بیان این که یکی از روش های مدیریت «برنامه ریزی برای استفاده و سرشار بودن مردم از منابع طبیعی» است، تأکید کرد: با وجود این منابع عظیم طبیعی، دولت نباید غیر کریمانه با مردم برخورد کند، بلکه اداره معیشت مردم با یارانه و کمیته امداد و بهزیستی یک مدیریت فقیرانه و غیرکریمانه است.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    0 0
    سریعترین تورم و پیشروی به سوی فقر مطلق اگر گفتی مال کیه حاج آقا؟