چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
نماز عید قربان کربلا

حوزه/ آستان‌های مقدس حسینی و عباسی از عدم برپایی مراسم نماز عید سعید قربان به خاطر شرایط بهداشتی که عراق در آن به سر می برد، خبر دادند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آستان مقدس حسینی از عدم برپایی مراسم نماز عید سعید قربان به خاطر شرایط بهداشتی که عراق در آن به سر می برد، خبر داد.

تولیت آستان مقدس حسینی در بیانیه ای اشاره کرد: براساس دستور العمل های پیشگیرانه که از سوی وزارت بهداشت عراق صادر شده، این آستان تصمیم گرفته که مراسم عید قربان امسال حرم مطهر امام حسین (ع) برگزار نکند.

آستان حسینی افزود: عدم برگزاری مراسم تا زمان بهبودی شرایط بهداشتی به دلیل شیوع ویروس کرونا ادامه خواهد داشت.

 همچنین آستان مقدس عباسی در بیانیه ای اعلام کرد: به خاطر شرایط بهداشتی و کرونایی عراق، نماز عید قربان در حرم حضرت اباالفضل العباس (علیه السلام) برگزار نمی شود.

عیاس موسی احمد معاون تولیت آستان مقدس گفت: براساس دستور العمل های پیشگیرانه صادر شده از اداره بهداشت کربلا و رعایت این دستور العمل ها، تصمیم گرفتیم که نماز عید قربان امسال حرم حضرت اباالفضل العباس (ع) برگزار نشود.

وی افزود: این تصمیم با توجه به شرایط کنونی کشور و رعایت توصیه های اداره بهداشت کربلا در جلوگیری از تجمعات بزرگ گرفته شد.

شایان ذکر است که آستان مقدس حسینی و عباسی در ۱۵ رجب ۱۴۴۱ هجری قمری بیانیه ای در خصوص عدم برگزاری نماز جماعت برای حفظ سلامت زائران و رعایت توصیه های بهداشتی صادر کرده بود.

همچنین آستان مقدس حسینی در تاریخ ۵/۳/۲۰۲۰ به خاطر وضعیت بهداشتی عراق و فراخوان اداره بهداشت کربلا تصمیم به عدم برگزاری نماز جمعه گرفت و به همین ترتیب نماز عید فطر نیز برگزار نشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha