پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله العظمی اسحاق فیاض

حوزه/ حضرت آیت الله محمد اسحاق فیاض از مراجع نجف اشرف پدیده همجنسگرایی را عملی ناپسند و رذیله دانستند و از مسلمانان و مؤمنین خواستند این رابطه غیر فطری، ناسالم و بی ثمر را با تمامی ابزار های رسانه ای و فرهنگی جرم انگاری کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله محمد اسحاق فیاض از مراجع نجف اشرف پدیده همجنسگرایی را عملی ناپسند و رذیله دانستند و  از مسلمانان و مؤمنین خواستند این رابطه غیر فطری، ناسالم و بی ثمر را با تمامی ابزار های رسانه ای و فرهنگی جرم انگاری کنند.

متن استفتائیه انجام شده از معظم له در این باره به شرح زیر است:

در این دوران برخی نهاد ها و طرف ها پدید همجنسگرایی را در جهان تبلیغ کرده و به دنبال حقوق آنان در جامعه و به رسمیت شناختن آن هستند. برخی شرکت های بزرگ به صورت رسمی اعلام کردند که بخشی از سود خود را برای حمایت از مؤسسات ویژه همجنسگرایی برای تقویت موجودیت آن اختصاص خواهند داد و این شرکت ها تولیدات خود را با شعار همجنسگرایی بر روی لباس ها و کالاهای دیگر تبلیغ می کنند. برخی از شبکه های تلویزیونی و امثال آن شعار همجنسگرایی را برای حمایت آنان تبلیغ می کنند.

در سایه آنچه برای شما عرض کردیم، لطفاً حکم سؤال زیر را بفرمایید:

وظیفه مؤمنین و مؤمنات در قبال ترویج و تبلیغ همجنسگرایی چیست؟

حکم خرید از موسسات و شرکت هایی که به صراحت و علناً از همجنسگرایی حمایت می کنند، چیست؟

آیا پوشیدن پوشاک یا استفاده از اشیایی که شعار همجنسگرایی دارد، جایز است؟

ترجمه متن پاسخ حضرت آیت الله اسحاق فیاض به شرح زیر است:

بسمه تعالی

اقدام برخی موسسات، شرکت ها و طرف ها در تبلیغ و حمایت از این عمل ناپسند و منحرفانه که طی یک یا دو قرن اسم همجنسگرایی به خود گرفته، اهانت به کرامت انسان و حمله به تمامی ارشادات دینی ادیان مختلف است.

مسلمانان و مؤمنین و هر انسان عاقل و غیرتمندی که فطرت معتدلی دارد باید این عمل ناپسند و فاحش و این گرایش غیرشرافتمندانه را محکوم کرده و در برابر آن بایستند و از آن ابراز نفرت کرده و آن را محکوم کنند؛ چرا که این مسئله، پایان ناخوشایندی برای اخلاق و نسل ها دارد.

دین اسلام روابط افراد همجنس را بسیار ناپسند و قبیح می داند و آن را جنایت وحشتناک علیه خود انسان و جامعه دانسته و آن را به شدّت حرام کرده است و اگر به مرحله عمل جنسی برسد برای آن مجازات تعیین کرده است.

 جامعه غربی به پذیرش رواج پدیده همجنسگرایی و منحرف از سرشت سالم اکتفا نکرده است، بلکه در برابر چشم و گوش حکما و روحانیون دینی و نفرت سرشت انسانی، برای ازدواج همجنسگرایان قانون ایجاد کرده و آن را در دادگاه مدنی به ثبت رسانده است و به آنان اجازه داده برای خود فرزند اتخاذ کنند، حتی اگر این فرزند از شخص دیگری متولد شده باشد. این مسائل منجر به ایجاد یک نهاد خانوادگی عجیب می شود که اجر کودکان در میان این نهاد های عجیب رشد پیدا کنند، قربانی می شوند.

سپس اقدام به ترویج پذیرش ان در جوامع  محافظه کار مسلمان نموده و با خصوصیت تمدن و حقوق اقلیت ها، به آن رنگ و لعاب داده و آراستند.

اگر ارزش ها و اخلاقیات تمدن ها از بین بروند، آن تمدن ها نابود می شوند.

مسلمانان و مؤمنین از این پدیده ناپسند و رذیله ابراز نفرت و آن را محکوم کنند و با تمامی ابزار های رسانه ای و فرهنگی، کتاب، روزنامه، مجلات و اینترنت این رابطه غیر فطری، ناسالم و بی ثمر را جرم انگاری کنند تا کرامت جامعه اسلامی، سرشت، آداب و رسوم و نظام خانواده که بر پایه ازدواج طبیعی استوار است، حفظ شود.

امّا تعامل مسلمانان و مؤمنین با برخی از معاملاتی که در سؤال ذکر شده به صورت زیر می باشد:

۱- مؤمنین باید این پدیده را محکوم کرده و از آن ابراز نفرت کنند و به جوانان و نوجوانان ضرر این رفتار و منافات آن را با آموزه های دینی و اخلاقی بیان نمایند.

۲- اگر شخص نداند که سود این شرکت به صورت خالص یا اکثر آن در تأیید همجنسگرایان و حمایت از آن صرف می شود، خرید امور حلال جایز است و در غیر این صورت حرام می باشد.

۳- اگر عرف آن را موجب ترویج و تشویق به این پدیده می داند، جایز نیست و اشاعه فحشا به شمار می رود. چرا که خداوند متعال فرموده: تعالی (أن الذین یحبون أن تشیع الفاحشة فی الذین آمنوا لهم عذاب الیم فی الدنیا والآخرة).

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha