سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
معصومه ظهیری

حوزه/ معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران گفت: یکی از اعمال روز عید قربان، قربانی کردن است که در آن نیکوکاری و همدلی تجلی پیدا می کند از این رو کسانی که در روزهای سخت کرونا با مشکل معیشتی روبرو هستند را فراموش نکنیم.

معصومه ظهیری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با تبریک روز عید قربان اظهار داشت: قربانی کردن فعل فردی ولی اثر جمعی دارد یعنی یک شخص گوسفندی قربانی می کند ولی به جای آن چندین نفر از آن سهم می برند که آثار آن در جامعه همدلی و مواسات است.

وی افزود: در دین اسلام به قربانی کردن تاکید فراوانی شده است حتی اگر برای یک نفر از نظر مالی قربانی کردن سخت باشد می تواند با چندین نفر مشارکتی یک گوسفند ذبح کند و آن در بین نیازمندان و کسانی که از لحاظ معیشتی مشکل دارند اهدا کنند.

معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: از این رو قربانی کردن عمل فردی و جمعی است که باید در این روزها که بسیاری از مردم بخاطر ویروس کرونا در مضیقه هستند به آن توجه ویژه شود.

وی با تاکید بر اینکه عید قربان در دین اسلام دارای دو اهمیت ویژه است گفت: از یک جهت این روز برای تکمیل بحث حج وخارج شدن حجاج از احرام است  به گونه ای که حجاج در ادامه اعمال روز عید رو به سنّت قربانی می آورند و آن را به پیشگاه پروردگار هدیه می کنند و به دستور الهی جامه عمل می پوشانند و از طرف دیگر بحث امامت و ولایت است.
به گفته ظهیری، انسان در قنوت نمازعید قربان به بزرگی و مغفرت خداوند اعتراف می کند و می گوید: "خدایا ای اهل بزرگی و عظمت و ای شایسته بخشش و قدرت و سلطنت و ای شایسته عفو "و اینگونه از خداوند طلب رحمت می کند.

وی ابراز داشت: عید قربان عید معامله با خداوند است در این روز بود که حضرت ابراهیم(ع) با بردن فرزندش به قربانگاه در مسیر خوب بندگی و اوامر الهی قدم برداشت. 

معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران گفت: خداوند در مقابل حرکت حضرت ابراهیم(ع) به او گوسفندی اهدا کرد و دریای رحمت و مغفرتش را باز کرد.

وی خاطر نشان کرد: عید یعنی بازگشت انسان ها از زندان نفس و خرافات به سوی خدا؛ بازگشت از تسلط اهریمن به سوی خدای رحمت و از نو شروع کردن است تا از این طریق به جشن بندگی بروند.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha