سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی  امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف خواستار آمادگی برای احیای عزاداری امام حسین (ع) در محرم با شیوه ای که مرجعیت دینی تعیین کرده، دعوت کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف خواستار آمادگی برای احیای عزاداری امام حسین (ع) در محرم با شیوه ای که مرجعیت دینی تعیین کرده، دعوت کرد.

وی در خطبه های نماز جمعه نجف اشرف که به صورت مجازی ایراد شد، گفت:  در آستانه ماه محرم الحرام، ماه جانفشانی، فداکاری و رشادت قرار داریم و تأکید می کنیم که مراسم عزاداری امام حسین (علیه السلام) باید به صورتی برگزار شود که مرجعیت دینی توصیه کرده و با رعایت توصیه ها و دستور العمل های بهداشتی باشد و در فضای باز و با استفاده از شبکه های ارتباط جمعی و پوشیدن ماسک و سیاهپوش کردن حسینیه ها، مساجد و خیابان ها برگزار شود.

امام جمعه نجف اشرف اشاره کرد: از موکب های حسینی عاشق امام حسین (ع) که دیروز برای رفع بلا و ویروس و تجدید پیمان در روز عرفه از نجف اشرف تا کربلا پیاده روی کرده و به زیارت حرم امام حسین (ع) رفته اند، تشکر و قدردانی می کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی در بخش دیگر به سالروز حمله رژیم صدام به کویت در سال ۱۹۹۰ اشاره کرد و گفت: در این جنگ ۵۰۰ هزار عراقی قربانی شدند و موجب بحرانی شدن اوضاع میان دو ملت شد و میلیارد ها دلار خسارت به جای گذاشت که عراق همچنان از پرداخت آن خسارت به کویت رنج می برد. ما به خانواده هایی که قربانی این سیاست ها شدند، تسلیت می گوییم.

وی تصریح کرد: عراق امروز، عراق دیروز نیست و دستش را به سوی تمامی کشور های جهان به جز رژیم اشغالگر و غاصب اسرائیل دراز می کند.

خطیب جمعه نجف اشرف حلول عید سعید قربان را تبریک گفت و بیان داشت: ما در ایام عید به سر می بریم، امّا دل هایمان به خاطر محرومیت از زیارت بیت الله الحرام و حرم اهل بیت (علیهم السلام) غمگین و محزون است.

حجت الاسلام و السلمین قبانچی ادامه داد: موسم حج یکی از شعائر دینی است که خداوند آن را نماد و عنوان اسلام دانسته و فرموده: (ولله علی الناس حج البیت من استطاع الیه سبیلا) و (ومن کفر فان الله غنی عن العالمین). 

وی افزود: حج نماد قدرت و وحدت مسلمانان با تمامی انواع قومیت ها و رنگ های آن است و نماد ارتباط تاریخی مسلمانان با انبیا و نماد نابودی تمامی ارزش های مادّی است؛ چراکه فرقی میان فقیر و ثروتمند، ارباب و نوکر، سیاه و سفید، وزیر و حقیر، سرپرست و زیردست نیست.

امام جمعه نجف اشرف در بخش دیگر خطبه به بحران برق و افزایش درجه گرما اشاره کرد و گفت: امسال عراق در زمینه برق بدترین سال را سپری کرد و مشکل برق عراق به گفته کارشناسان سیاسی است؛ چراکه آمریکا اجازه نمی دهد و قبول نمی کند که با کشور های خارجی در خصوص برق قرارداد بسته شود، لذا باید در خصوص روابط سیاسی کشور بازنگری شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha