جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
زمین کافی برای دفن اموات مسلمانان در ژاپن وجود ندارد

حوزه/ با افزایش تعداد ساکنان مسلمان در کشور ژاپن به دلیل افزایش استخدام کارگران خارجی، مسئله کمبود قبرستان برای آن‌ها بار دیگر به یک معضل تبدیل شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از kyodonews، با افزایش تعداد مسلمانان خارجی در ژاپن، قبرستان‌هایی که آیین کفن و دفن اموات را مطابق شریعت اسلامی انجام دهند بسیار کم بوده و در کشوری که سوزندان اجساد به یک رسم عادی و مرسوم تبدیل شده، مسلمانان با مشکلات زیادی روبرو هستند.

در حالی که ژاپن حدود ۲۰۰ هزار ساکن مسلمان را در خود جای داده است،  این کشور با پذیرش کارگران خارجی با رشد جمعیت مسلمانان مواجه خواهد بود و با این حال تنها ۷ محل برای دفن مسلمانان در سرتاسر این کشور در نظرگرفته شده است.

یکی از هفت سایت در نظرگرفته برای تدفین مسلمانان، قبرستانی معمولی در هوکایدو در شهر ساحلی یوشی است. اما این منطقه فقط فضای بسیار محدودی برای تدفین فراهم می کند - فقط چهار تا پنج فضای آزاد - که توفیق عالم ، رئیس انجمن اسلامی هوکایدو ، آن را بسیار نگران کننده توصیف کرده است.

یک مرد ۵۷ ساله از پاکستان که در ساپورو ساکن است ، گفت: برای اینکه در کشور خودم دفن شوم باید پول زمان و تلاش زیادی به کار بگیرم و این کار واقع بینانه نیست.

این مرد که ۳۲ سال پیش به ژاپن آمده است ، با یک زن ژاپنی ازدواج کرده است که دو فرزند دارد و هیچ برنامه ای برای ترک کشور ندارد.

به گفته اعتماد اسلامی ژاپن، این کشور هیچ محلی برای دفن اجساد در منطقه شمال شرقی توهوکو یا منططقه غربی چوگوکو ندارد.

قریشی هارون ، مدیرکل اعتماد اسلامی ژاپن گفت: برای دفن مجبوریم اجساد را به گورستان‌های دوردست منقل کنیم و این کار به اجساد آسیب می‌رساند و هزینه‌های حمل و نقل نیز بالا است.

 در همین حال ، برنامه هایی برای ساختن یک قبرستان برای مسلمانان در منطقه اویتا در نظر گرفته شده است ، اما این امر نیز با مخالفت‌هایی از سوی محلی‌ها مواجه شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha