جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر توجه جامعه مذهبی بر حفظ سلامتی مردم، گفت: امیدوار هستیم سایر تجمعات نیز همان طور که نمازهای جمعه و جماعات عمل کردند، اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام حبیب‌الله شعبانی، ظهر امروز در دیدار با مسئولان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همدان، اظهار داشت: یکی از اهمیت های برگزاری مراسم های خاص در کشور این است که نسل جوان با اتفاقاتی که در گذشته رخ داده است آشنا می شوند تا در آینده آنها، این ایام را را گرامی بدارند.

وی با بیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نسبت به رفع مشکلات در مراسمات که سبب ایجاد گله مندی‌هایی در بین مردم می شود، اقدام کند، گفت: مشکل صوت یکی از این مشکلات است که خرابی آن باعث ناراحتی مردم در مراسم های مختلف می شود و لذا شورا باید با اقدامات لازم این مشکل را برای همیشه از بین ببرد.

امام جمعه همدان افزود: یکی از مشکلاتی هم که با آن مواجه هستیم مشکل انعکاس رسانه‌ای تجمعات است، که نمونه های آن نیز مراسم شهید سلیمانی و ۲۲ بهمن است که علیرغم جمعیت بالای همدان، اما در سطح ملی آن طور که باید این تجمع منعکس نشد.

وی با اشاره به حرف و حدیث‌ها در نحوه برگزاری مراسم محرم امسال، خاطر نشان کرد: فصل الخطاب این موضوع بیانات روز گذشته رهبر معظم انقلاب بود که به نحوه برگزاری این مراسم اشاره کردند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر توجه جامعه مذهبی بر حفظ سلامتی مردم، عنوان کرد: امیدوار هستیم سایر تجمعات نیز همان طور که نمازهای جمعه و جماعات عمل کردند، اقدام کنند.

در فتنه ۸۸ شورای هماهنگی به خوبی نقش خود را ایفا کرد

در شروع این دیدار نیز حجت الاسلام سید حسن فاضلیان رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان، با اشاره به اقدامات انجام شده توسط این شورا، اظهار داشت: از مهم‌ترین وظایف این شورا برنامه ریزی برای مراسم های چهارده گانه در طول سال می باشد که در سال های اخیر نیز چندین مناسبت همچون ۹ دی به این تعداد اضافه شده است.

وی با بیان اینکه با راه اندازی اتاق فکری با عنوان شورای اندیشه‌ورز به دنبال برگزاری با شکوه تر مراسمات هستیم، گفت: افراد صاحب فکر و اندیشه استان در این شورا در جلسات ماهانه به بیان دیدگاه و نظرات خود می پردازند و نتیجه این همفکری نیز اعلام استان همدان جز استان های برتر در فعالیت های فکری و ارائه راهکار در کشور است.

در ادامه جواد بیات دبیر  شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: در تمامی این سال‌ها آنچه برای در رفتار بسیار مورد تاکید بوده، عملکرد فراجناحی اعضا و شورا می باشد و لذا توانسته‌ایم در بین همه احزاب، گروه‌ها و حتی اقلیت های مذهبی پیوند خوبی را حاکم کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مردم همدان در تمامی صحنه‌ها در میدان حاضر بوده‌اند، بیان کرد: در جریان فتنه ۸۸ شورا در حضور به موقع و در لحظه مردم نقش خود را به خوبی ایفا کرد.

دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان ادامه داد: مردم استان همدان قبل از ۹ دی در سه نوبت به صحنه آمدند و باید گفت همدان جز اولین‌ها بود که بصیرت مورد انتظار رهبر معظم انقلاب را به نمایش گذاشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha