جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت السالام شرف پور

حوزه/ ‌حجت الاسلام  محمدتقی شرف پور گفت: اساتید تدریس پژوهش محور را به عنوان رکن مهم رشد علمی تلقی کنند.

حجت الاسلام  محمدتقی شرف پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین گفت: پژوهشی که منجر به تولید علم شود و به فرآیند علم آموزی کمک کند، مورد توجه است و از فرهیختگان جامعه انتظار داریم در این مسیر گام بردارند.  

وی افزود: طلاب با استفاده از یافته های علمی و تولیدات پژوهش محور، پاسخگویی به شبهات دینی و مسایل جدید را در کانون توجه خود قرار دهند و تلاش کنند این نیازها را برطرف کنند.  

مدریر مدرسه علمیه سفیران هدایت قزوین بیان کرد: آموزش مانند گذرگاهی است که افراد جامعه با استفاده از آن می توانند بایافته های دانشمندان در عرصه های مختلف، با علوم و فنون آشنا شده و در مسیر تعالی گام بردارند.  

وی عنوان کرد: روش تدریس پژوهش محور می تواند زمینه لازم را برای رشد و شکوفایی دانش و تولید و نوآوری فراهم کرده و به پایداری فعالیتهای علمی کمک کند.  

حجت الاسلام شرف پور اظهار کرد:  نظام آموزشی در کشورهای پیشرفته در مقاطع ابتدایی، عمومی، عالی و تخصصی با گذر از فراز ونشیب های فراوان و آزمون در مراحل و روش های مختلف به جهت گیری های جدیدی رسیده اند، لذا نظام های آموزشی که خاستگاه شان تحقیق و پژوهش است، زمینه ساز تربیت پژوهشگران و نخبگان هستند.  

وی با بیان اینکه اساتید تدریس پژوهش محور را به عنوان رکن مهم رشد علمی تلقی کنند، تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید باید تدریس پژوهش محور را در مدارس علمیه رواج دهیم و با استفاده از توانایی های علمی و مهارتهای تخصصی به نشاط تدریس بیفزاییم.  

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha