پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شیخ مجتبی الراضی روحانی شیعه عربستان

حوزه/ شیخ مجتبی الراضی روحانی شیعه عربستان طی سخنانی در مسجد امام موسی کاظم (علیه السلام) در شهر العمران گفت: حجّ، بزرگترین اجتماع عبادی برای خداوند و فریضه ای است که نظیری روی زمین ندارد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ مجتبی الراضی روحانی شیعه عربستان طی سخنانی در روز عید قربان در مسجد امام موسی کاظم (علیه السلام) در شهر العمران استان احساء عربستان گفت: حج بزرگترین اجتماع عبادی برای خداوند و فریضه ای است که نظیری روی زمین ندارد.

وی افزود: فریضه حجّ چند مسئله را در خود جای داده است که از جمله آنها؛ عبادت و ارتقای روح تا بالاترین سطح، دل کندن از همه چیز و خروج از مادّیات است و انسان روز محشر را هر چقدر کوچک درک می کند و احوال مسلمانان را لمس می کند.

شیخ الراضی با تأکید بر اینکه حجّ یکی از نعمت ها و نشانه های قدرت الهی است، افزود: انسان برای اینکه به موسم حجّ برسد و در آن توفیق یابد، باید یک دوره معنوی را از ماه رجب و شعبان آغاز کند و با عبور از ماه رمضان به موسم حج برساند. عرفات یکی از ارکان حج است.

روحانی شیعه عربستان در بخش دیگر سخنان خود به سوره توبه اشاره کرد و گفت: این سوره حدّ فاصلی را میان مسلمانان و برخی از مشرکینی که پیمان خود با حضرت رسول اکرم (ص) را نقض کردند، تعیین کرد.

وی ادامه داد: این سوره با "بسم الله الرحمن الرحیم" آغاز نشده؛ چرا که بسمله بیانگر لطف، رحمت و مهربانی خداوند است، امّا اینجا موضع قرآن برائت است. عجیب این است که تمامی سوره حتی "مسد" و "کافرون" با بسم الله شروع شده و در آن راهی برای کسانی که می خواهند برگردند، وجود دارد، امّا در نقض پیمان ها و توافقنامه ها، از تمامی کسانی که آن را نقض می کند، برائت جسته می شود.

شیخ الراضی در پایان سخنان خود تصریح کرد: هیچ عبادتی مثل حجّ در بردارنده برائت و موالات و دوستی نیست و مظهر تولی و دوستی در مناسک حجّ مثل اقدامات حضرت ابراهیم و اسماعیل (ع) و هاجر و حضرت رسول اکرم (ص) و مظهر برائت از شیاطین در "رمی جمرات" وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha