جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
احتشام

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: تاریخ انباشته است از مظلومیت‌ها، شهادت‌ها، تبعیدها و زندان‌های ولایت باوران و حامیان مکتب حقیقی اسلام چرا که دوستان واقعی ولایت هزینه ولایت باوری خود را پرداخت کردند و امثال شهید فضل الله نوری از مصداق بارز ولایت باوران تاریخ است.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  حجت‌الاسلام والمسلمین احتشام کاشانی طی سخنانی به مناسب سالروز شهادت شهید شیخ فضل الله نوری که عصر شنبه از صحن‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س)پخش شد، گفت: از وقتی که ماجرای غدیر خم رقم خورد و برای مجاهدین حقیقی و اهل بصیرت و صبر مشخص که بعد از رسول خدا چه کسی عهده دار مقام ولایت و امامت جامعه است خوشحالی متفاوتی برای ولایت باوران رقم زده شد.

وی افزود: خوشحالی مومنین از این جهت بود که مولا و مقتدای خود را شناختند و نشاط در عمق وجود آن‌ها شکل گرفت اما شکنجه‌ها؛ زندان‌ها، تبعیدها و شهادت در انتظار ولایت باوران حقیقی بود.

امام جمعه موقت کاشان خاطر نشان کرد: ولایت باوران طی تاریخ هزینه این اعتقاد را پرداخت نموده اند  چرا که بدون هزینه، ولایت باقی نمی ماند و عده ای از آبرو و جان خود در این راه گذشتند و در تا آخر با ولایت ماندند.

وی افزود: دفاع از آرمان های ولایی دین در طول تاریخ بسیار بوده و ابوذرها کتک خورده و میثم ها بر سر دار رفتند و ماجرای کربلا رقم خورد و همینطور تاریخ ادامه داشت تا نوبت به امثال شیخ فضل الله رسید.

سخنران حرم بانوی کرامت تاکید کرد: مگر شهید شیخ فضل الله چه کرده بود و چه میخواست که وی را به دار آویختند و در پای چوبه دار به خوشحالی پرداختند؟! آیا جز این بود که شهید مخالف مشروطه انگلیسی بود.

وی یادآور شد: کلام و سخن این شهید بزرگوار این بود که با مجلس شورای ملی مخالف نیست و با قانونمندی و عدالتخواهی زاویه ندارد اما با شورا و عدالتخواهی پاریسی و انگلیسی مخالف است و عدل انگلیسی را قبول نداشت و با عدلی که توصیه مکتب اسلام است موافق بود.

حجت الاسلام والمسلمین احتشام کاشانی در ادامه گفت: شهید شیخ فضل الله نوری می گفت قانون و شورایی که از انگلیس و… بیاید قطعا به صلاح مسلمین و مکتب اسلام نیست اما روشن فکرها و متحجرین مقابل این شهید بزرگوار قد علم کردند.

وی افزود: شیخ بزرگوار را تنها گذاشتند و دشمن تا جایی که می توانست جسارت کرد و شیخ شهید را بدون محاکمه به دار آویخت.

سخنران حرم بانوی کرامت تاکید کرد: تاریخ انباشته است از مظلومیت ها، شهادت ها، تبعید ها، زندان ها و… ولایت باوران و حامیان مکتب حقیقی اسلام چرا که دوستان واقعی ولایت هزینه ولایت باوری خود را پرداخت کردند و امثال شهید فضل الله نوری از مصداق بارز ولایت باوران تاریخ است.

وی خاطر نشان کرد: هر فردی بخواهد عدل ایجاد نماید قطعا دشمنان داخلی و خارجی پیدا خواهد کرد و انسان مومن باید عادل باشد حتی اگر عدل گرایی به ضرر خودش و خانواده اش شود.

حجت الاسلام و المسلمین احتشام کاشانی افزود: عدل باید در جامعه نهادینه شود حتی اگر منجر به بالا رفتن سر انسان بر دار شود چرا که با ذکر علی علی کسی شیعه نمی شود بلکه باید ولایت باور بود و هزینه آن را پرداخت نمود.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: علی باور در طول تاریخ کم بوده و سرنوشت علی باوران بسیار جانگداز است اما سرنوشت کسانی که در مسیر شیطان قدم بردارند به جایی ختم خواهد شد که مثل فرزند این شهید بزرگوار بر پای دار پدر شادمانی نماید و شیطان حتی به فرزندان پیامبران الهی نیز رحم نخواهد کرد که فرزندان حضرت یعقوب در ماجرای یوسف و فرزند نوح از مصداق بارز این موضوع هستند.

وی اظهار کرد: دشمن بعد از شهادت این شهید عالی مقام جنایت و جسارت بر پیکر مطهر ایشان نمود که همه اینها در تاریخ عبرت بزرگی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha