پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کتاب های کانون پرورش فکری

حوزه/ حق نشر ۱۰ عنوان از کتاب‌های کانون پرورش فکری به کشورهای سوریه و لبنان فروخته شد. همچنین قرار است با انجام مذاکراتی با ناشرانی از عراق و اردن، تعدادی دیگر از کتاب‌های این ناشر نیز در این کشورها منتشر شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حق نشر ۱۰ عنوان از کتاب‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به زبان عربی به ناشرانی از کشورهای سوریه و لبنان واگذار شد. کتاب‌های «دعای موش کوچولو»، «امین‌ترین دوست»، «در جستجوی خدا»، «کلوچه‌های خدا»، «قصه مارمولک سبز کوچولو» و «خداحافظ راکون پیر» نوشته کلر ژوبرت، قرار است از سوی انتشارات «دارالحداره الاسلامیه» کشور لبنان به زبان عربی منتشر شود.

همچنین امتیاز کتاب‌های «یک جنگل و چند حیوان» نوشته نورا حق‌پرست، «شام سرد شد کوتی‌کوتی»، «سرما نخوری کوتی‌کوتی» و «دنیا را بلرزان کوتی‌کوتی» نوشته فرهاد حسن‌زاده از مجموعه «قصه‌های کوتی‌کوتی» به ناشری سوریه‌ای واگذار شده است.

تعدادی از این‌کتاب‌ها به چاپ رسیده است و تعدادی دیگر در دست انتشار قرار دارد. از ویژگی بارز کتاب‌های کلر ژوبرت که باعث شده است در میان ناشران خارجی مورد توجه قرار ‌گیرد، پرداختن به مسائل مذهبی در قالبی لطیف و زیبا است.

آثار فرهاد حسن‌زاده نیز علاوه بر جذابیت‌های فراوان در بین کودکان و نوجوانان ایرانی طرفداران زیادی دارد و تعدادی از آثار او نیز به زبان‌های مختلف ترجمه شده است.

ناشران عرب‌زبان دیگری از کشورهای اردن و عراق هم در حال مذاکره برای خرید امتیاز ترجمه دیگر آثار کانون پرورش فکری هستند که به‌زودی با انعقاد قرارداد خرید حق نشر، این آثار به مخاطبان عرب‌زبان معرفی می‌شود.

پیش‌تر نیز حق‌نشر (کپی‌رایت) زبان ترکی استانبولی و اسپانیولی شش کتاب‌ کلر ژوبرت به ناشرانی از کشورهای ترکیه و استانبول واگذار شده بود. کانون پرورش فکری با توجه به فعالیت مؤثر «آژانس تماس» در حوزه‌ کشورهای عرب‌زبان، فروش حق نشر کتاب‌های خود را در این حوزه‌ زبانی از طریق آژانس تماس انجام می‌دهد.

بازگشت دوباره «کاوش در فضا»

همچنین انتشارات کانون پرورش فکری مجموعه شش جلدی «کاوش در فضا»، نوشته یان گراهام، را نیز برای هفتمین‌بار بازنشر کرد. «سیارات دور»، «سیارات نزدیک»، «ستارگان دنباله‌دار و سیارک‌ها»، «ستارگان و کهکشان‌ها»، «خورشید» و «کره‌ی ماه» عنوان‌های این مجموعه به شمار می‌رود که ترجمه آن را مجید عمیق بر عهده داشته است.

مجموعه «کاوش در فضا» شامل تازه‌ترین یافته‌ها درباره اسرار جهان هستی و نیز روند چگونگی شناخت ما از فضا را در قرن‌های متمادی که از نخستین باورهای اساطیری و خرافی گرفته تا جدیدترین اطلاعات مبتنی بر کشفیات علمی را دربرمی‌گیرد، بازگو می‌کند.

تازه‌ترین توصیف‌ها درباره ماهیت جهان هستی، فرازهایی از مهم‌ترین ماموریت‌های فضایی، مأموریت‌های فضایی سال‌های آینده و تقویم وقایع و رویدادهای تأثیرگذار در اکتشافات فضایی و تصویرهای جذاب و دیدنی که به کمک پیشرفته‌ترین فن‌آوری‌ها تهیه شده‌اند، از جمله بارزترین ویژگی‌های این مجموعه به شمار می‌رود.

این مجموعه برای اولین‌بار در سال ۱۳۸۸ از سوی کانون منتشر شده است و اکنون کتاب‌ «کره‌ ماه» به چاپ ششم و کتاب‌های «خورشید»، «ستارگان و کهکشان‌ها»، «ستارگان دنباله‌دار و سیارک‌ها»، «سیارات نزدیک» و «سیارات دور» به چاپ هفتم رسیده است.

نوجوانان ۱۵+ سال می‌توانند هر یک از کتاب‌های ۳۶ صفحه‌ای این مجموعه را با قیمت ۱۳ هزار تومان از فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و فروشگاه‌های محصولات فرهنگی تهیه کنند. تاکنون شمارگان کتاب «کره‌ی ماه» به ۲۴ هزار نسخه و پنج کتاب دیگر مجموعه «کاوش در فضا» به ۲۹ هزار نسخه رسیده است.

۳۱۳/۶۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha