پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 912208
۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱
کنکور

حوزه/ برگزاری کنکور در شرایط فعلی موافقان و مخالفانی دارد و بناست فردا دوشنبه در جلسه ای با حضور وزاری بهداشت و علوم و رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره آن تصمیم گیری نهایی شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، نشست تخصصی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره برگزاری کنکور ۹۹ در شرایط کرونایی که یکشنبه ۱۲ مردادماه با حضور وزرای «علوم، تحقیقات و فناوری»، «ورزش و جوانان» و «بهداشت» و رئیس سازمان سنجش در صحن علنی مجلس برگزار شد، بدون نتیجه مشخصی پایان یافت.

بیشتر بخوانید:

قالیباف: تعویق کنکور تا گذشتن از پیک کرونا ضروری است

منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پس از پایان نشست کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در جمع خبرنگاران درباره جمع‌بندی نشست، عنوان کرد: نشست امروز با دعوت کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برگزار شد و بحث‌های مهمی در خصوص برگزاری آزمون سراسری مطرح شد.

وی ادامه داد: نگرانی‌های نمایندگان نسبت به برگزاری آزمون‌ها در نشست امروز به مهمانان نشست منتقل شد و در مجموع  در اجرای آزمون فعلا تصمیمی برای تغییر تاریخ برگزاری کنکور در این نشست اتخاذ نشد.

وی اضافه کرد: بر همین مبنا مقرر شد فردا نشستی با حضور وزرای علوم و بهداشت و رئیس کمیسیون آموزش برگزار شود تا در این نشست تصمیم‌گیری نهایی در خصوص برگزاری زمان کنکور اتخاذ شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: تصمیم‌گیری نهایی در خصوص برگزاری کنکور از طریق ستاد ملی کرونا اعلام خواهد شد.

نمایندگان مجلس قانع نشدند

علیرضا منادی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی هم پس از جلسه عصر امروز این کمیسیون در گفت‌وگو با شبکه خبر اظهار کرد: بعداز مأموریت رئیس مجلس به من و کمیسیون آموزش مجلس جلسه‌ای فوق‌العاده با حضور وزیر علوم، بهداشت، ورزش و معاونین این وزارتخانه و دستگاه‌های مختلف و دانشگاه آزاد با موضوع کنکور برگزار شد که نمایندگان مجلس نگرانی‌های خود را مطرح کردند.

وی افزود:‌نمایندگان مخالف مباحث خود را در این باره مطرح کردند و گفتند که در زمان فعلی برگزاری کنکور می‌تواند آثاری را داشته باشد ضمن اینکه موافقین هم اعلام کردند چون پیک کرونا در پاییز است و امکان همراهی با بیماری آنفلوانزا وجود دارد عدم برگزاری کنکور می‌تواند آثاری داشته باشد.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: نمایندگان مخالف برگزاری کنکور در شرایط فعلی تعهد سنگینی را از رئیس سازمان سنجش طلب کردند که این سازمان باید تراکم کمتری را برای برگزاری کنکور در نظر گرفته و پک‌های بهداشتی را بین داوطلبین توزیع کند ضمن اینکه اینترنت باید قطع بوده و ناظرین بیشتری در محل آزمون حضور داشته باشند.

منادی خاطرنشان کرد: شب گذشته هم من با وزیر ورزش صحبت کردم و وی در نشست امروز موافقت کرد که ۸ هزار ورزشگاه در اختیار این وزارتخانه‌ که همه ورزشگاه‌های‌اش را در اختیار ستاد کرونا برای برگزاری کنکور قرار دهد. 

وی با بیان اینکه قرار شده ۲۰ درصد تراکم آزمون دکتری در آزمون کنکور سراسری وجود داشته باشد، گفت: نمایندگان از پاسخ وزرا قانع نشدند و قرار شد جلسه‌ای در دفتر وزیر بهداشت با حضور موافقین و مخالفین آزمون کنکور سراسری در شرایط فعلی و چند نفر از مسئولین و متولیان با حضور وزرای بهداشت، علوم و سازمان سنجش برگزار شود.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس در پایان خاطرنشان کرد: جواب قطعی عدم برگزاری و یا برگزاری به موقع کنکور و یا تعویق آن در نشست فردا گرفته خواهد شد و تصمیم جدی در این باره دوشنبه مشخص می‌شود.

اختصاص ۸ هزار ورزشگاه برای برگزاری کنکور

مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان هم با اشاره به حضور خود در نشست امروز کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با موضوع بررسی برگزاری کنکور سراسری و ارشد اظهار کرد: حضور من با دعوت رئیس کمیسیون آموزش در این نشست برای کمک به برگزاری بهتر آزمون‌ها صورت گرفته است.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: برای برگزاری کنکور برخی دستگاه‌های کشور مانند آموزش و پرورش و وزارت ورزش و جوانان که امکانات خوبی در اختیار دارند، مثل همیشه پای کار آمدند تا مانند قبل که در حوادثی همچون سیل و زلزله امکانات خود را در اختیار دستگاه‌های مسئول قرار می‌دادند این بار نیز برای برگزاری کنکور امکانات خود را به این دستگاه‌ها اختصاص دهند.

وزیر ورزش و جوانان از اختصاص ۸ هزار استادیوم، ورزشگاه و مکان ورزشی رو باز و سرپوشیده برای برگزاری کنکور سراسری خبر داد و اضافه کرد: علاوه بر این ۳ هزار سازمان مردم نهاد با حضور ۵۰۰ هزار جوان سازماندهی شدند تا در برگزاری کنکور مشارکت کنند.

سلطانی فر در پاسخ به این سوال که آیا این امکانات فقط برای آزمون سراسری خواهد بود و وزارت ورزش تمهیداتی برای آزمون ارشد نیاندیشیده است، گفت: چنانچه سازمان سنجش و وزارت علوم چنین درخواستی را برای آزمون ارشد داشته باشند این امکانات برای آزمون ارشد هم در نظر گرفته خواهد شد.

وی ادامه داد: امیدوارم با همگرایی و همکاری همه دستگاه‌ها و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کنکور سراسری و ارشد با کمترین خسارت برگزار شود

گزارش: علی علیزاده

انتهای پیام ۳۱۳/۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مژده IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    2 0
    شما را به خدا قسم در این شرایط کنکور را برگزار نکنید ما بر این که شما دلسوز مردم هستید شکی نداریم پس بهترین تصمیم را بگیرید نیازی به گفتن نیست چرا که خودتان خوب میدانید که برگزاری کنکور در چنین شرایطی ممکن است به شدت جان جوانان کشورمان را به خطر بیندازد
  • کریم سپهری IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    0 3
    اقای منادی تو رو خدا بچه های ما چه گناهی کرده اند که بعد از ۲ سال تلاش شبانه روزی اینطوری اذیت بشن یعنی ما به اندازه افغانستان که تو بیابون کنکور برگزار کرد نیستیم بخدا ما حاضریم به وزارت بهداشت کمک مالی هم کنیم تو رو خدا این کابوسو تمام کنید کنکور بر گزار کنید بخدا مریض شدیم
  • کریم سپهری IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    1 2
    تو رو خدا کنکور برگزار کنید
    • عادل IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
      0 0
      کنکور برگزار شود بهتر است مردم که عروسی میگیرن مسافرت میرن
  • زری IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    0 0
    توروخدا هرچه زودتر تکلیف مارو روشن کنید
  • ناشناس IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    2 0
    تورو خدا ارشد رو هم در نظر بگیرید ما که موش آزمایشگاهی نیستیم لطفا تعویق ارشد و سراسری