پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مساجد

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده در جلسه ستاد ساماندهی مساجد استان هرمزگان تأکید کرد: یک بار و برای همیشه نیاز به یک ساماندهی جامع داریم به گونه ای که بتوانم تمامی ائمه جماعات مساجد را ساماندهی و مورد ارزیابی قرار دهیم.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بندرعباس، عصر روز گذشته حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در جلسه ستاد ساماندهی مساجد استان هرمزگان که در سالن جلسات دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، ظرفیت ها و مشارکت های مردمی را راهگشای ساخت و بازسازی مساجد بیان کرد.

وی افزود: شهرداری و شورای شهر مصوبه هایی را در زمینه کمک به بازسازی و ساخت و ساز مساجد دارند اما نباید از ظرفیت های مردمی غافل شویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده گفت: سال گذشته بالغ بر یک میلیارد تومان برای این مسئله هزینه شده است و شهرداران مناطق مختلف در راستای این مصوبه کمک‌هایی را به مساجد سطح شهر داشتند.

وی افزود: نیاز امروز ما ساماندهی و بررسی مطالعاتی درخصوص هزینه ها و ظرفیت های موجود جهت کمک به تمامی مساجد سطح شهر بندرعباس است.

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: بسیاری از مساجد دارای مستقلات و موقوفه هستند و می توانند هزینه های موردنیاز خودرا تأمین کنند، ما باید برای مساجدی که مستقلات و موقوفه ندارند برنامه ریزی مدونی جهت ایجاد درآمد پایدار داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده با بیان این که متصدیان مساجد افرادی هستند که با علاقه و برای رضای خدا مشغول‌ این امر مهم هستند، گفت: ما باید بتوانیم در روند مجوزدهی های لازم جهت ساخت و ساز مساعدت لازم را انجام دهیم تا در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: ما باید جایگاه ستاد ساماندهی مساجد را به گونه ای تثبیت کنیم که اگر مصوبه ای درخصوص مساجد صورت گرفت به عنوان فصل الخطاب و سند بالادستی توسط سازمان ها لازم الاجرا باشد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس در خصوص ساماندهی امامان جماعت، گفت: ما نیاز به یک سازوکار مشخص برای ساماندهی و مهارت افزایی امامان جماعت داریم.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که امروز مساجد ما را درگیر خود کرده است نبود امامان جماعتی است که از توانایی مدیریت لازم جهت ساماندهی امورات برخوردار باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده گفت: ما یک بار و برای همیشه نیاز به یک ساماندهی جامع داریم به گونه ای که بتوانیم تمامی ائمه جماعت را ساماندهی و مورد ارزیابی قرار دهیم.

امام جمعه بندرعباس افزود: ما امروز نیازمند برگزاری دوره های توانمندسازی در بعدهای مختلف مدیریتی مانند فن خطابه، مدیریت مالی و... برای امامان جماعت هستیم.

وی افزود: یکی از کارکردهای ستاد ساماندهی امامان جماعت بررسی وضعیت فعالیت امامان جماعت و برگزاری دوره های ضمن خدمت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha