جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر لزوم ایجاد دبیرخانه دائمی برای انجام فعالیت های خیرخواهانه در طول سال، گفت: این دبیرخانه باید به صورت دائمی فعال باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در جلسه هماهنگی آغاز مرحله دوم کمک‌های مؤمنانه که با حضور فرمانده سپاه، مدیران کل کمیته امداد و بهزیستی، مسئولان ستاد اجرایی حضرت امام و آستان قدس در استان همدان، برگزار شد، با تاکید بر لزوم جلوگیری از موازی کاری در انجام کمک های مؤمنانه، اظهار داشت: در ایام گذشته همه به دنبال امدادرسانی و کمک بودند اما نبود یک انسجام کلی در انجام فعالیت ها مشهود بود.

وی با بیان اینکه برای بهتر انجام شدن فعالیت در عرصه خدمت رسانی، نیازمند قرارگاهی برای نظارت و مدیریت واحد در استان هستیم، گفت: همه نهادهایی که توانایی و قصد کمک را دارند، با انجام وظایف مخصوص به خود می توانند در این قرارگاه فعالیت کنند.

امام جمعه همدان افزود: در راستای این قرارگاه و برای به دست آوردن عملکرد بهتر، می توان دبیرخانه ای هم به صورت دائمی برقرار کرد تا همه نهادها و سازمان های خیریه و کمک رسان زیر نظر این قرارگاه و دبیرخانه مشغول به خدمت باشند.

وی با اشاره به اینکه امکان برخورد با مشکلاتی در سال های آینده نیز وجود دارد، خاطرنشان کرد: علت اینکه این دبیرخانه باید به صورت دائمی فعال باشد این است که ممکن است در آینده نزدیک با مشکلات و وقایع دیگری روبرو شویم و لذا با وجود این قرارگاه خدمت رسانی ها شکل بهتری به خود خواهد گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر لزوم ایجاد انسجام در بین دستگاه‌های مختلف، عنوان کرد: یکی از وظایف این دبیرخانه، شناسایی اولویت‌ها و جهت دادن منابع به سمت رفع این مشکلات است.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که امروز در اولویت قرار دارد، بحث مسکن است و این قرارگاه می تواند با استفاده از منابع موجود و مدیریت صحیح آنها، با ساخت واحدهایی و در اختیار قرار دادن آنها به افراد کم بضاعت و آسیب دیده از کرونا، آنها را کمک کند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه همه افراد آسیب دیده از کرونا نیاز به بسته های غذایی ندارند، عنوان کرد: همه نهادهای حمایتی موظف هستند که با این قرارگاه در ارتباط باشند و برای رفع مشکلات موجود زیر نظر دبیرخانه دائمی آن به فعالیت مشغول شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha