چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
شیخ حسن الصفار روحانی شیعه عربستان

حوزه/ شیخ حسن الصفار روحانی شیعه عربستان و امام جمعه قطیف خواستار برنامه ریزی برای برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) به شیوه عقلانی شد و بر ضرورت رعایت دستور العمل متخصصان و کارشناسان در خصوص پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا تأکید کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ حسن الصفار روحانی شیعه عربستان و امام جمعه قطیف خواستار برنامه ریزی برای برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) به شیوه عقلانی شد و بر ضرورت رعایت دستور العمل متخصصان و کارشناسان در خصوص پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا تأکید کرد.

شیخ الصفار به عدم تعامل احساساتی نسبت به برگزاری این مراسم و عدم مخالفت با فتواهای مراجع و به خطر انداختن زندگی مردم دعوت کرد و گفت: همگی دوستدار اهل بیت (علیهم السلام) و عاشقان امام حسین (علیه السلام) هستیم و به احیای شعائر حسینی و بزرگداشت آن اهمیت می دهیم، امّا اکنون در شرایط استثنایی قرار داریم که احکام و ضروریاتی را باید رعایت کرد.

امام جمعه قطیف با تأکید بر اینکه نباید جلوی برگزاری عزاداری محرم به عنوان یک آیینی که ریشه در وجدان و احساسات ما دارد، گرفته شود و نباید عزاداری امام حسین (ع) تعطیل شود، افزود: ما باید این مسئله را درک کنیم که خطر های ویروس کرونا را نادیده نگیریم.

وی بررسی علمی و موضوعی برای ادای حق مراسم عزاداری از یک سو و حفظ سلامت فرزندان جامعه را از سوی دیگر با اهمیت دانست و به نقش متخصصان و مسئولین مرتبط با بهداشت کشور در بیان دستور العمل های پیشگیرانه و احتیاطی اشاره کرد.

روحانی شیعه عربستان بیان داشت: مجالسی که نمی توانند توصیه های ضروری را در حمایت از سلامت شرکت کنندگان رعایت کنند، به فتوا های مراجع تقلید عمل کنند که اولویت را به دفع خطر از مردم می دهند و از متخصصان مشورت بگیرند. فتواهای مرجعیت در خصوص حرمت به خطر انداختن سلامت دیگران واضح و مشخص است.

شیخ الصفار خطبا و سخنرانان منبر حسینی را به تمرکز بر پیامد های انتشار ویروس کرونا در سطح روانی و روابط خانواده و وضعیت اقتصادی و تأکید بر رعایت دستور العمل های بهداشتی تا زمان رسیدن به وضعیت سفید دعوت کرد و خواستار یاد آوری سیره حسینی و تحکیم ارزش های دینی در دل ها شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha