شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امریکا1

حوزه/ زهرا گنزالس گفت: البته این تسهیلات محدود و تبلیغاتی هم هیچ ربطی به دولت فدرال و ترامپ ندارد. در واقع هیچ خدماتی برای فقرا و نیازمندان در آمریکا وجود ندارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، در شرایطی که اکثر کشورهای جهان با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کنند و هر دولتی با برنامه ریزی و با توجه به امکانات و شرایط خود در پی مبارزه با این ویروس منحوس است، دولت آمریکا با وجود امکانات و سرمایه بسیاری که در نتیجه سال ها غارتگری منابع کشورهای غرب آسیا و کشورهای آفریقایی و در سایه استثمار ملت های مختلف به دست آورده به گواه رسانه های داخلی خود با مشکلات عدیده ای برای تامین خسارت های ناشی از کرونا روبرو است.

روزنامه واشنگتن پست می‌نویسد، در حالیکه به طور میانگین در هر هفته بیش از یک میلیون نفر در آمریکا درخواست دریافت حقوق بیکاری می‌کنند ، اما بیشتر آنان در صف انتظار مانده و هنوز دولت به آنان هیچ پولی پرداخت نکرده است. الکسیس هردز یکی از کارمندان فروشگاه بزرگ لباس که در دوران اولیه شیوع کرونا و تعطیلی‌های بعد از آن بیکار شد و از ماه آوریل (فروردین) تا کنون هر هفته درخواست دریافت حقوق بیکاری کرده است اما تا کنون موفق به دریافت هیچ مبلغی نشده است. براساس این گزارش، میلیون‌ها شهروند آمریکایی هنوز نتوانسته‌اند از حقوق بیکاری استفاده کنند در حالی که در دوران شیوع کرونا و تاثیر بد آن بر اقتصاد خانواره‌های آمریکایی باید هر ماه هزینه اجاره و خورد و خوراک خود را از سپرده‌های پیشین بپردازند. این درحالیست که هر هفته به شمار بیکاران ناشی از تعطیلی مراکز اقتصادی افزوده می‌شود و تنها در هفته گذشته یک میلیون و چهارصد هزار نفر که عمده آنان از صنعت هواپیمایی بودند درخواست دریافت حقوق بیکاری کرده‌اند. 

در این میان در داخل کشور ما پیام هایی اغراق آمیز از اقدامات دولت ترامپ در خصوص مواجهه با شرایط کرونا در میان برخی از کاربران در فضای مجازی دست به دست می شود که دولت ترامپ برای مردم آمریکا خدمات گسترده و تسهیلات مادی زیادی را برای گذران از شرایط فعلی در پیش گرفته است.

برای روشن شدن این ادعاها سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه با زهرا گنزالس بانوی آمریکایی و فعال فرهنگی به گفت و گو پرداخته است.

ادعاهای مطرح شده در شبکه های اجتماعی مبنی بر خدمات ارزشمند دولت فدرال و ریاست جمهوری ترامپ را  که منسوب به وی می دانند؛ به شرح ذیل است:

* ادعای اول: پرداخت ۱۲۰۰ دلار ماهانه به تمام کسانی که درآمد سالانه آنها زیر ۷۵۰۰۰ دلار در سال هست

 زهرا گنزالس بانوی آمریکایی در پاسخ به این ادعا و درستی آن گفت: این  هزار و ۲۰۰ دلاری که مطرح شده،  فقط  یکبار در عمر بوده و همیشگی نیست.

* ادعای دوم: هیچ دادگاهی اجازه صدور حکم تخلیه خانه اجاره ای را به دلیل عدم پرداخت اجاره را ندارد!!

واقعیت: ۵۰ درصد مردم آمریکا اجاره نشین و در حالت بحرانی هستند

گنزالس در پاسخ به این ادعا نیز گفت: این ادعا دروغ و اشتباه هست. در بعضی از این ایالت ها این قانون به صورت محدود و  خیلی کم اجرا می شود؛ چرا که ۵۰  درصد مردم آمریکا اجاره نشین هستند و  در حالت بحرانی به سر می برند و نمی توانند اجاره بهای خانه هایشان را  بدهند و صاحبخانه ها آنها از خانه خود بیرون می کنند. این موضوع در مقاله ای در  روزنامه واشنگتن پست نوشته شده و می توانند آن را مطالعه کنند.

* ادعای سوم: هیچ بانکی حق به اجرا گذاشتن وثیقه  وامهای مسکن و خودرو را ندارد !!

بانوی آمریکایی در پاسخ به این ادعا نیز گفت: این ادعا هم مثل ادعای قبلی غلط هست. فقط  یک بانک مطرح کرده که چنین تسهیلاتی را می دهد و چنین سیاستی را فعلا دنبال می کند. من این مسئله را در اخبار پیگیری کردم و هیچ ربطی به ترامپ و دولت فدرال ندارد و شامل همه بانک های آمریکا هم نمی شود.

* ادعای چهارم:  تمامی بانک‌ها ملزم به تاخیر انداختن بدون جریمه اقساط پرداخت نشده هستند!!

گنزالس در پاسخ به این ادعای اغراق آمیز گفت: این ادعا هم به این شکل غلط است، چرا که  دولت فدرال چنین سیاستی ندارد. بانک ها خودشان تصمیم می گیرند، این اقدام را یک بانک آمریکا انجام داده است.

* ادعای پنجم: هیچ اپراتور تلفنی حق قطع تلفن مشترکین را به دلیل عدم پرداخت ندارد!!

شرکت های تلفنی در آمریکا همه خصوصی هستند و فقط  ۳یا ۴ شرکت تصمیم گرفتند که فعلا تلفن ها را قطع نکنند و این نیز ربطی به ترامپ ندارد.

* ادعای ششم: اینترنت حجمی در آمریکا بدون محدودیت شده!!

بانوی آمریکایی گفت: شرکت های اینترنتی در آمریکا خصوصی هستند. البته کلا در آمریکا اینترنت حجمی بدون محدودیت از قبل وجود داشته و ربطی به دولت کنونی ندارد. هر کسی، مبلغی ماهیانه و یا سالانه  برای اینترنت پرداخت می کند و اینترنت حجمی بدون محدودیت دریافت می کند و حتی ربطی به کرونا ندارد.

* ادعای هفتم: تست کرونا و معالجه آن صد درصد رایگان !!

بانوی آمریکایی در این زمینه گفت: تست های کرونا مجانی بود اما از این ماه، یعنی ماه جولای بودجه دولت فدرال قطع شد  و ۱۳ سایتی که کار تست را به طور رایگان انجام می دادند از این ماه بابت تست های کرونا پول دریافت می کنند و دیگر دولت فدرال امکانات رایگان به مردم نمی دهد.

* ادعای هشتم: میلیاردها دلار بودجه جهت تحقیقات واکسن کرونا!

گنزالس در این باره گفت: برخی از شرکت های خصوصی به دنبال کشف واکسن هستند  و  گزارش های متعددی از سهامداری دولت ترامپ در این شرکت های داروسازی و بودجه ای که به این کار اختصاص داده مخابره شده و از سوی دیگر دو کشوری که اعلام کرده بودند، در پاییز و زمستان  واکسن کرونا را کشف می کنند،  گزارش شده که  ترامپ همه واکسن های آن ها را خریده و این یک اقدام غیر حقوق بشری علیه مردم دنیاست  و اقدامی ارزنده و قابل احترام نیست.

* ادعای نهم: تمام شرکت‌های آمریکایی تولید خودرو ملزم به فروش بدون سود هستند و حتی فروش اقساطی ۸۴ ماهه به مشتریان شدند !!

واقعیت: فقط طبقات بالای جامعه در آمریکا قدرت خرید ماشین دارند

بانوی آمریکایی دراین باره نیز گفت: شرکت های تولید خودرو نه از روی دلسوزی بلکه برای  تبلیغات خودشان یک تخفیف یک ماهه یا دوماهه می دهند و آن را نیز به طریق دیگری جبران می کنند و این نوعی تبلیغات هست. مگر چند درصد از مردم آمریکا می توانند ماشین بخرند؟! تنها کسانی که  شغل و درآمد دارند و از طبقات بالای جامعه هستند، می توانند ماشین خریداری کنند.

البته این تسهیلات محدود و تبلیغاتی هم هیچ ربطی به دولت فدرال و ترامپ ندارد. در واقع هیچ خدماتی برای فقرا و نیازمندان در آمریکا وجود ندارد.

زهرا گنزالس بانوی آمریکایی در پایان گفت: فرد یا افرادی که چنین پیام هایی را در فضای مجازی منتشر می کنند در خصوص اخبار آمریکا اغراق کردند. آنها اقداماتی که به  شرکت های خصوصی بر می گردد را بزرگ نمایی کردند و آن را  به دولت  ترامپ ربط داده اند که امری غلط و غیر واقعی است .

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محسن FR ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    0 0
    عالی بود ممنون