پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
توزیع گوشت قربانی در قزاقستان به بیش از 80 هزار خانوار نیازمند

حوزه/ در حالی که عید سعید قربان در قزاقستان پشت درهای بسته برگزار گردید، مسلمانان این کشور به صورت آنلاین، گوشت قربانی ا میان ۸۱ هزار و ۳۰۱ خانواده، سالمندان، یتیم‌خانه‌ها و بیمارستان‌ها توزیع کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از astanatimes، مسلمانان قزاقستان به بیش از ۸۰ هزار خانواده نیازمند گوشت قربانی دادند.

اداره کل معنوی مسلمانان قزاقستان، به ۸۱ هزار و ۳۰۱ خانواده مسلمان، سالمندان، یتیم‌خانه‌ها و بیمارستان‌ها در سراسر این کشور گوشت توزیع کردند.

گفتنی است براساس گزارش سرویس‌های خبری داخلی قزاقستان، داوطلبان همچنین ۸ هزار و ۱۰۰ وعده غذایی گرم از گوشت قربانی شده را به کارمندان پزشکی در پایتخت قزاقستان در ۱۲ بیمارستان توزیع کردند. این پروژه خیریه با همکاری مسجد نور آستانه، اداره امور مذهبی نور سلطان ، اداره اوضاع اضطراری ، مهمانی نور-اوتان ، رستوران گوهارتاس و بسیاری از داوطلبان انجام گرفت.

امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، مراسم سالانه مربوط به عید سعید قربان به شیوه‌ای متفاوت برگزار شد و تنها کارکنان و داوطلبان مراسم را به نمایندگی از جامعه اسلامی قزاقستان برگزار کردند و مسلمانان این کشور از طریق وبسایت‌ ویژه درخواست خدمات را به صورت آنلاین انجام دادند.

مفتی اعظم قزاقستان خطاب به جامعه اسلامی این کشور گفت: به دلیل بیماری کرونا ما نمی‌توانیم در مساجد گردهم آییم و جشن بگیریم، زیرا که حفظ سلامتی که خداوند متعال به ما واگذار کرده است یک وظیفه مهم اسلامی محسوب می‌شود،  سازمان ما برای افرادی که به دنبال اعمال خیریه هستند امکاناتی را فراهم کرده است.

 نورسلطان نظربایف نخستین رئیس جمهور قزاقستان و کاظم جومارت توکایوف رئیس جمهور قزاقستان هر دو تأکید کردند که عید قربان جشن اتحاد بین قومی و بین مذهبی در قزاقستان است.

نظربایف در نامه‌ای رسمی گفت: در کشور ما عید قربان به تقویت وحدت میان مردم با اقوام و مذاهب مختلف کمک می‌کند. اگر آرزوها و خواسته‌های ما یکی شوند مطمئنا به وحدت مورد نظر خواهیم رسید و جوهره قربان تقویت تفاهم و اتحاد مردم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha